اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره خط نگاره‌های رضوی:

هنر نقش موثری در ماندگاری فرهنگ رضوی دارد

خبرگزاری فارس: داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی گفت: هنرمند می‏تواند با هنر خویش گامی بلند در مسیر ماندگاری فرهنگ رضوی بردارد.

هنر نقش موثری در ماندگاری فرهنگ رضوی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی تن شنبه‌شب در نشست خبری اظهار داشت: هنرمندان باید به لحاظ فرهنگی و هنری با جامعه انس بگیرند چرا که وقتی هنر باشد همه چیز ماندگاراست.
وی ادامه داد: برگزاری اینگونه جشنواره‏ها می‏تواند گامی مهم برای ترویج فرهنگ رضوی باشد.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی اظهار داشت: هنرمندان آثاری را که در این زمینه ارائه می‏دهند باید دارای خلاقیت‏های فردی و تکلیف هنرمندان، ترکیب‌بندی کار، استفاده از رنگ‏هایی که هماهنگی در کار داشته باشند و مضمون را خوب برساند، باشد.
تن با بیان اینکه هنرمند با فرم و رنگ سرکار و نوشته حاکمیت ندارد، اذعان داشت: با فرم و رنگ است که هنرمند مضمون نقاشی خود را می‏رساند و باید جذاب باشد.
وی پیرامون نحوه داوری آثار گفت: 40 نفر در این جشنواره شرکت کرده‏اند که در پایان شش نفر در دو بخش نقاشی‌خط و خط‏‌نگاره‏ها انتخاب می‌شوند.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی افزود: اطلاع‏رسانی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ رضوی دارد به ویژه اگر رسانه ملی باشد مخاطبان زیادی را به سمت و سوی خود جذب می‏کند.
تن با بیان اینکه جشنواره رضوی ارزش‏های دینی و باورهای اعتقادی را تبیین  و به نسل‏های آینده منتقل می‏کند، اظهار داشت: فرهنگ رضوی فرهنگ لازم جامعه بوده و همه تلاش‌ها باید در مسیر نهادینه و جهانی‏ کردن این فرهنگ در سطح بین‏الملل باشد.
وی افزود: اگر معارف و آموزه‏های رضوی در زندگی وجودی انسان‏ها جاری شود و نمود عینی یابد دیگر اثری از ناهنجاری‏ها در جامعه نیست.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی تصریح کرد: برپایی این جشنواره می‏تواند موجب فهم بیشتر جوانان از امام هشتم شود.
تن اضافه کرد: امام رضا(ع) برکتی برای ملت مسلمان ایران بوده که باید با تمام وجود در شناخت ایشان همت کرد و در مسیر تبیین و ترویج آن گام برداشت تا جامعه‏ای سرشار از خوبی‏ها را شاهد باشیم.
وی با اشاره به سیره عملی و علمی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: بهترین و مؤثرترین راه در تشریح شخصیت امام رضا(ع) به کار گرفتن آن در قالب عمل است.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی یادآور شد: یک هنرمند می‏تواند با خلق آثاری در قالب‏های هنری چون شعر، نقاشی، خوشنویسی، شخصیت ائمه اطهار(ع) را در جامعه معرفی و مطرح کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول