اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قم:

روح دین به اوقات فراغت جوانان تزریق شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت:‌ اگر در برنامه‌های اوقات فراغت روح لطیف دین و اعتقادات دینی را در جوانان تقویت کنیم بسیاری از اهداف دشمن خنثی می‌شود.

روح دین به اوقات فراغت جوانان تزریق شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم در مراسم اختتامیه طرح تابستانی نشاط معنوی که در سالن همایش‌های دارالحدیث برگزار شد، با بیان اینکه ما هنوز با اندیشه‌های امام فاصله داریم، عنوان کرد: امام خمینی مردی بودند که از حوزه علمیه برخاست و به دور از رفتار‌های سیاسی و به سادگی کار خود را شروع کرد و توجه به مسائل فرهنگی نیز از دغدغه امام بود.
وی تصریح کرد: در شرایطی که انقلاب هر روز به برکت خون شهداء در حال بالندگی است، چرا ما باید دغدغه فرهنگی داشته باشیم.
فرماندار قم بیان داشت: در سال‌های اخیر در کشور در تمام حوزه‌ها شاهد رشد و پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در اندیشه‌های امام راهبردهای مقابله با دشمنان بیان شده است، افزود: مقام معظم رهبری نیز این مهم را مد نظر قرار داده‌اند و ما می‌توانیم این راهبردها را از منظرهای مختلف بررسی کنیم.
حقیقی‌مقدم با بیان اینکه پیوستگی تعالیم حوزه و مردم ضربه‌های مهلکی را به دشمن وارد کرده است، ادامه داد: در طول تاریخ ارتباط بین روحانیت همیشه بوده و هر روز نیز تقویت می‌شود و همین امر سبب شده تا در طول تاریخ دشمن سردرگمی‌های زیادی را تجربه کند.
وی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به اسلام راه‌های مختلفی را در پیش گرفته است، اضافه کرد: یکی از این روش‌ها متزلزل کردن رابطه روحانیت با مردم است که در این مدت با وجود اتخاذ روش‌های مختلف به نتیجه نرسیده است.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان داشت: یکی دیگر از راه‌هایی که دشمن برای ضربه زدن به اسلام در پیش گرفته، نفوذ در حوزه‌های آموزش و پژوهش است و دشمن سعی کرده تا در حوزه آموزش عالی ما نفوذ کند و برای این امر سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه علوم انسانی با وجود ظرفیت‌های مختلف هنوز علم تولید شده غرب را مورد استفاده قرار می‌دهیم در صورتی که ما در برهه‌ای از تاریخ در این زمینه  زبانزد بودیم.
وی با بیان اینکه دشمن در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند، افزود: برای تحقق این امر دشمن برای هر مخاطبی برنامه‌ای مختلفی را دنبال کرده و برای جذب جوانان و نوجوانان از هر روش و ابزاری استفاده می‌کند.
حقیقی‌مقدم یکی از راهکار‌های مهم برای خنثی کردن اهداف دشمن را غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ذکر کرد و ادامه داد: اگر در برنامه‌های اوقات فراغت روح لطیف دین و اعتقادات دینی را در جوانان تقویت کنیم بسیاری از اهداف دشمن خنثی می‌شود.
وی بیان داشت: حلقه مفقوده ما در اوقات فراغت، بازگشت به غنی سازی اوقات فراغت بر اساس تعالیم دینی و لطافت‌های نهفته در آن است.
فرماندار قم یادآورشد: قم به فضل الهی و در سایه کریمه اهل‌بیت (ع) و وجود مراکز حوزوی می‌تواند محور گسترش باورها و رفتار‌های دینی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه مدیریتی در استان در عرصه فرهنگ بسیار خوب است، ابراز داشت: سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات فرهنگی اقدامات خوبی حاصل شد و امسال نیز برای توسعه مباحث فرهنگی و زیر ساخت‌های آن برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول