اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان خبر داد:

آمادگی ستاد 1500 نفری زنجان در سرشماری نفوس 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان گفت: در سطح استان زنجان به صورت مستقیم ساماندهی بیش از یک هزار و 500 نفر صورت گرفته است.

آمادگی ستاد 1500 نفری زنجان در سرشماری نفوس 90
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حسن امید مقدم شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در راستای هر چه بهتر اجرایی شدن سرشماری نفوس و مسکن در استان زنجان اظهار کرد: از دوم تا 22 آبان ماه سال جاری سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور و در همه نقاط شهری و روستایی اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به گستردگی موضوع سرشماری نفوس و مسکن در قانون اساسی اعلام شده که سرشماری با ابلاغ دستور  رئیس‌جمهور آغاز می‌شودصورت می‌گیرد که این خود اهمیت موضوع سرشماری را مشخص می‌کند.
مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در تامین نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز و همچنین وسیله نقلیه ستاد سرشماری نفوس و مسکن را یاری کنند، افزود: هدف از سرشماری تامین اطلاعات در سطوح مختلف جغرافیایی و آگاهی از ویژگی‌های جمعیت از نظر سن و جنس است.
وی افزود: با اطلاعات وآمار به دست آمده از سرشماری، وضعیت هر استان شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی در سطح استان‌ها انجام می‌شود.
امید مقدم اضافه کرد: همچنین توزیع‌عادلانه امکانات در استان‌ها و کمک برای برنامه‌ریزی برای اشتغال و رفع بیکاری از دیگر کاربردهای اطلاعات به دست آمده از سرشماری نفوس و مسکن است.
وی با بیان اینکه با توجه به آمار به دست آمده طی دو سرشماری در سال‌های 75 و 85 جمعیت روستاها رشد منفی داشته است، تصریح کرد: این امر نشان از مهاجرت مردم روستاها به شهرها است که اهمیت سیاست‌گذاری لازم در این امر را بیان می‌کند.
مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان، افزود: نتیجه سرشماری نفوس و مسکن سال 90 نشان می‌دهد که این سیاست‌گذاری‌ها چه میزان موفق بوده است که در این زمینه سرشماری باید به قدری با کیفیت انجام شود که نتایج به دست آمده مبنایی برای این تصمیم‌گیری‌هاست.
وی با اشاره به گستردگی سرشماری نفوس و مسکن در کشور، خاطرنشان کرد: 100 هزار نیروی انسانی در سطح کشور ساماندهی شده‌اند که در سطح استان نیز به صورت مستقیم ساماندهی بیش از یک هزار و 500 نفر صورت گرفته است.
امید مقدم، در پایان گفت: بیش از 90 هزار نفر در سطح کشور و همچنین یک هزار و 400 نفر در استان زنجان در دوره‌های مختلف آموزشی برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال 90 شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول