اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

اتاق بازرگانی به مشکلات صنعتگران واقعی رسیدگی کند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: اتاق بازرگانی به مشکلات صنعتگران واقعی رسیدگی کند.

اتاق بازرگانی به مشکلات صنعتگران واقعی رسیدگی کند
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی شنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با ابراز خرسندی از تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان بیان داشت: اتاق بازرگانی مازندران به مشکلات صاحبان بنگاه‌های اقتصادی که واقعاَ مشکل دارند، رسیدگی کند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌نمایی می‌کنند که زیبنده صاحبان کارآفرینی نیست.
استاندار مازندران تاکید کرد: از بنگاه‌هایی که به صورت سوری طرح مشکل می‌کنند، حمایت نمی‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست براساس فناوری دانش‌بنیان مسیری حرکت اقتصادی کشور را تنظیم کنند. 
 
* حکم عظیمی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران صادر شد
طاهایی در ادامه از صدور حکم رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به نام عظیمی خبر داد.
غلامرضا عشریه رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن مازندران نیز از راه‌اندازی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی در استان خبر داد و گفت: نخستین جلسه کمیته استانی این شورا چهارشنبه هفته گذشته با حضور فعالان صنعتی استان برگزار شد. 
 
* گازرسانی به 9 شهرک صنعتی نیز در حال انجام است
 ابراهیم گوهردهی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  مازندران نیز در این نشست از گازدار شدن 13 شهرک صنعتی در استان خبر داد و اظهار داشت: گازرسانی به 9 شهرک صنعتی نیز در حال انجام است. 
 
* 18 درصد صادرات غیرنفتی مازندران توسط یک کارآفرین
کارآفرین برتر استان مازندران نیز در این جلسه که به دعوت استاندار مازندران حضور یافت در سخنانی گفت: 18 درصد صادرات غیرنفتی مازندران توسط شرکت جویبار لوله انجام می‌شود.
رضاییان ابراز داشت: از محل طرح‌های ملی توسط بانک ملت 300 میلیون تومان برای راه‌اندازی این واحد تسهیلات اخذ شد که 12 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید.
وی اشتغال مستقیم دو واحد این شرکت را 370 نفر اعلام کرد و درباره اعمال قانون ارزش افزوده واحدهای صنعتی گفت: شرکت تولیدی جویبار لوله از سال 87 به این طرف بابت اعمال این قانون 900 میلیون تومان طلبکار است که از مدیران واحدهای صنعتی می‌خواهیم در دریافت این مبلغ واحد مورد نظر را کمک کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه مازندران تاکنون در صنایع فلزی جایگاهی نداشته است، خاطرنشان کرد: ارزش ارزی صادرات این واحد حدود 20 میلیون دلار است.
 
 
* تدوین طرح‌های 5 ساله پارک علم و فناوری مازندران
رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران نیز در این جلسه با اعلام افتتاح این مرکز علمی از سال گذشته تاکنون در مازندران گفت: برای فعالیت بیشتر پارک علم و فناوری در استان باید 700 شرکت دانش بنیان در استان تاسیس شود.
علی بلباسی ابراز داشت: تاکنون دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های نوشهر، آمل، قائمشهر و نکا از طرح‌های این پارک استقبال کردند.
وی از تدوین طرح‌های پنج ساله پارک علم و فناوری مازندران خبر داد و بیان داشت: تاکنون 9 شرکت تعاونی فعال در زمینه دانش بنیان راه‌اندازی شده است.
بلباسی اعلام کرد: 28 شرکت فناور نیز در مازندران در شرف تاسیس و پذیرش هستند.
این مسئول با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سازمان صنعت و معدن با پارک علم و فناوری مازندران، معافیت‌های مالیاتی را یکی از مشوق‌های ارتباط کاری دستگاه‌های اجرایی با این مرکز تحقیقاتی برشمرد.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه حضور اعضای هیئت علمی برای تشکیل شرکت دانش‌بنیان بلامانع شد، درباره اقتصادی بودن اجرای این پرو‍ژه‌ها توسط پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: در یکی از استان‌های کشور 150 میلیون تومان هزینه مشاوره یک پارک علم و فناوری بیش از 6 میلیارد تومان اثربخشی داشته است.
وی ارزش اقتصادی و پژوهشی پارک علم و فناوری تهران را در سال گذشته 154 میلیارد تومان اعلام کرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول