اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد سمنان:

2 هزار یتیم سمنانی زیرپوشش حامیان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سمنان اعلام کرد: 2 هزار نفر یتیم در این استان زیرپوشش حامیان و این نهاد حمایتی قرار دارند.

2 هزار یتیم سمنانی زیرپوشش حامیان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نجف‏علی انتظاری صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی (نوع‏دوستی) که با حضور محسن مومنی‏شریف رئیس حوزه هنری کشور، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، عباس رهی استاندار سمنان، حمیدرضا شاه‏آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نویسندگان و فعالان عرصه نوع‏دوستی در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره با روزهای گرامیداشت سال‏های دفاع مقدس و آغازین ایام دهه کرامت مقارن شده است و باید این تقارن خجسته را به فال نیک گرفت.
وی با اشاره به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: در این دهه نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‏ها و ابزارها برای فرهنگ‎سازی در زمینه انفاق و نوع‏دوستی در جامعه هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در این مراسم که خیران و حامیان طرح اکرام و شمار زیادی از مردم و مسئولان استانی و کشوری نیز در آن حضور داشتند، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و حوزه هنری در زمینه برگزاری جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی به دنبال آنچه در جامعه بوده‏اند، به خوبی رسیده‏اند و این قبیل فعالیت‏ها باید بیش از گذشته ادامه یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، انتظاری با بیان اینکه حامیان نیازمندان در استان سمنان تاکنون به خوبی توانسته‏اند هنر خود را عملی سازند و دارای ظرفیت‏های بسیار زیادی هستند، تصریح کرد: در استان سمنان، 2 هزار یتیم از حمایت‏های مادی و معنوی 9 هزار و 200 نفر از حامیان خود بهره‏مند هستند.
وی با تاکید بر اینکه تنها نباید از توان مالی حامیان استفاده شود و باید به جنبه‏های دیگر کمک‏رسانی به محرومان نیز پرداخت، بیان کرد: کانون حامیان طرح اکرام در شهرستان شاهرود در راستای توانمندسازی خانواده‏های ایتام فعالیت‏های مناسبی انجام داده است.
انتظاری اضافه کرد: با نشست سه‏جانبه این خانواده‏ها، حامیان طرح اکرام و کمیته امداد امام خمینی (ره) از ظرفیت‏های خوب موجود به درستی استفاده شد تا خانواده‏ها بتوانند توانمند شوند و نیازهای خود را تامین کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با تاکید بر لزوم بهره‏گیری از تمام ابزارها و ظرفیت‏های هنرمندان در امور نوع‏دوستانه اضافه کرد: تاکنون جای استفاده از هنر در زمینه کمک به محرومان و نیازمندان خالی بود که با مشارکت حوزه هنری و کمیته امداد این اقدام تا حدودی انجام شد.
بر اساس گزارش فارس؛ انتظاری بیان کرد: هر یک از دستگاه‏های اجرایی قابلیت‏ها، استعدادها و توانمندی‏های خاصی دارند و وقتی این ظرفیت‏ها با فرهنگ نوع‏دوستی عجین شود می‏تواند پیام‏رسان خوبی در جامعه باشد.
وی با تاکید بر اینکه همه ما باید احیاگر سنت حسنه انفاق باشیم اضافه کرد: کمک به محرومان و نیازمندان توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‏شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول