اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه علمیه‌های آذربایجان غربی:

حضرت معصومه بانویی برای همه تاریخ است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: حضرت معصومه (س) بانویی برای همه دوره‌های تاریخی و متعلق به همه ملت‌ها است.

حضرت معصومه بانویی برای همه تاریخ است
حجت‌الاسلام  محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه هم‌اکنون در دهه کرامت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در آیین اسلام بانوان بزرگوار و فرهیخته زیادی پرورش‌یافته و به جایگاه برجسته‌ای دست یافتند به طوری که شان و منزلت آنها تا ابد نه تنها در بین مسلمانان و شیعیان بلکه بین همه جهانیان محفوظ است.
وی افزود: میزبانی کریمه اهل بیت (ع) به عبارتی حضرت معصومه (س) برای مردم ایران اسلامی به ویژه قم مایه فخر، مباهات و برکات فراوانی است چرا که هر سال از نقاط مختلف دنیا مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت برای زیارت این بانوی بزرگوار به قم سفر می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما ایرانیان پیرو آیین و دینی هستیم که برای همه گروه‌های سنی، زنان و مردان الگوهای متفاوت در صدر اسلام ارائه شده است تا جایی که بانوان کشورمان به دلیل مانوس شدن با این مکتب الهی، سبک زندگی و منش بانوانی بزرگوار مانند حضرت فاطمه، حضرت معصومه و .. را برای خود سرمشق قرار می‌دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه از تاریخ ولادت حضرت معصومه (س) تا امام رضا (ع) دهه کرامت نامیده شده است، اضافه کرد: متولیان امور فرهنگ باید از این ایام برای اشاعه فرهنگ اسلامی و جذب جوانان به سوی نام آوران اسلام استفاده کامل بکنند تا بیش از بیش فضای معنوی و قرآنی در جامعه و بین عموم مردم حاکم شود.
قهرمانی در ادامه به جنبش‌های شکل گرفته در مناطق مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: همه این تحرکات و خیزش‌ها با الهام گرفتن مسلمانان از آموزه‌های دینی شکل گرفته است که امید است با ایستادگی و مقاومت به اهداف خود مبنی بر استقرار یک  حکومت اسلامی و مبتنی بر عدل الهی دست یابند.
مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید پیرامون مسائل قرآنی به تحقیق و تفحص بپردازند، اضافه کرد: باید فعالان رسانه‌های گروهی بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی برای تربیت قرآنی نونهالان و نوجوانان مبادرت کنند در این راستا از همه امکانات خود به شیوه مطلوب و گسترده استفاده کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول