اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) مثال‌زدنی است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) مثال‌زدنی است چراکه این بانوی بزرگوار لحظه‌ای از تبعیت در مسیر امام زمانش، علی بن موسی الرضا(ع) فاصله نگرفت.

ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) مثال‌زدنی است
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت اظهار کرد: تشرف علی بن موسی الرضا(ع) و خواهرش حضرت معصومه(س) یکی از الطاف عظیم الهی به ملت ایران است.
وی خاطرنشان کرد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به طوس سبب هجرت عده فراوانی شد و بنی هاشم به پیروی و تبعیت از پیشوای هشتم به ایران اسلامی سفر کردند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از مکان‌های پر رونق در ایران مرقد مطهر فاطمه معصومه(س) است، گفت: حوزه علمیه قم در کنار ملجا کریمه و شریفه اهل بیت(ع) واقع شده و خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و مراجع بزرگوار تقلید با علاقه، صفا و تبعیت با معصومین(س) اطراف این حرم شریف منزل و سکنی گزیدند.
وی ادامه داد: باید اعتراف کرد امروز تنها جایگاهی که مرکز معنویت به ویژه برای نسل جوان بوده، ملجا شریف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.
رضوی‌مهر عنوان کرد: در روایات آمده است فردی که با معرفت حضرت معصومه(س) را زیارت کند اهل بهشت خواهد شد.
وی افزود: حرم حضرت معصومه(س) جایگاه تدریس دروس عالی فقه است و مراجع تقلید، فقه آل محمد و تفسیر قرآن و عقاید و کلام را در این مکان تدریس می‌کنند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ویژگی‌ ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) گفت: آن حضرت با مشاهده فردی که واجب الاطاعت است به سوی تبعیت و عشق به امام حرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: گروه‌های مخالف جلوی حرکت کاروان از مدینه به سوی ایران را که با عشق امام رضا(ع) حرکت می‌کردند گرفتند و برادران حضرت معصومه(س) را به شهادت رساندند و این بانوی بزرگوار مانند حضرت زینب(س) شاهد شهادت برادرانش شد.
رضوی‌مهر با بیان اینکه ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) مثال‌زدنی است، گفت: این بانوی بزرگوار جان خود را تقدیم کرد ولی لحظه‌ای از تبعیت در مسیری که امام زمانش علی بن موسی الرضا(ع) واقع شده بود فاصله نگرفت و سر تسلیم در برابر جابران و ستمگران فرود نیاورد و به تبعیت از امام به همه آنها پاسخ منفی داد.
وی خاطرنشان کرد: آن حضرت در راستای تقویت رابطه امت با امام تلاش می‌کرد و به عنوان مبلغه به خوبی از عهده وظایف خود بر می‌آمد و در راه امام رضا(س) به عنوان امام، پیشوا و مشعل‌دار مسیر عبودیت گام برمی‌داشت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول