اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد:

برگزاری جشن‌های دهه‌کرامت با محور مساجد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: جشن‌های دهه‌کرامت با سه محور مشارکت مساجد، بقاع متبرکه و اصناف و بازاریان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن‌های دهه‌کرامت با محور مساجد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در اردبیل، اظهار کرد: جشن‌های دهه کرامت در 10 شهرستان استان اردبیل و در آستانه یک هزار و دویستمین سالروز ورود امام رضا (ع) به ایران باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.
فرماندار شهرستان اردبیل با اشاره به اهمیت دهه‌کرامت، گفت: فرهنگ بزرگداشت این دهه باید در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود. 
وی با بیان اینکه جشن‌های مردمی دهه‌کرامت با روز ولادت حضرت معصومه آغاز و تا 11 ذیقعده سالروز میلاد مبارک امام رضا (ع) ادامه می‌یابد، بیان کرد: این جشن‌ها با سه محوریت مشارکت مساجد، بقاع متبرکه و اصناف و بازاریان برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: در مناطق روستایی نیز شاهد برگزاری این جشن‌ها توسط روستاییان و با حضور مسئولان خواهیم بود.
فرماندار اردبیل با تاکید بر تجلیل از زنان نمونه و دختران نخبه مناطق روستایی، عشایری و شهری در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب با الهام از زندگی حضرت فاطمه معصومه گفت: برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی در مدارس و مراکز آموزش عالی، همچنین جشنواره «زیر سایه خورشید» در مناطق مختلف شهرستان‌ها با اعزام مبلغین از برنامه‌های این دهه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ارزشمند صلوات ویژه امام رضا (ع) اشاره کرد.
این مسئول، گفت: با توجه به اینکه کانون‌های مساجد شهری پنج برابر و روستایی چهار برابر افزایش یافته‌اند استفاده از کتب این مراکز فرهنگی در قالب مسابقات قرآنی و کتابخوانی با موضوعیت جشن‌های رضوی، جزو برنامه‌های اولویت‌دار است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی جشنواره مدیحه سرایی، چاووشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره، از ارسال 426 اثر توسط 876 نفر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره امسال به شکلی ویژه و خاص در روزهای دهم تا دوازدهم برگزار می‌شود.
سعید نوریان با اعلام اینکه دبیرخانه جشنواره از مدت‌ها قبل مهیای برگزاری این جشنواره است، افزود: جشنواره امام رضا (ع) بهترین برنامه برای عشق‌ورزی اهالی ولایت‌مدار استان به ویژه شهر حسینی اردبیل به ساحت امام رضا (ع) است.
وی با اشاره به تولید و انتشار پنج عنوان کتاب، تولید یک آلبوم موسیقیایی با حضور مداحان برگزیده دوره‌های قبل را از دیگر امتیازات این دوره برشمرد و خواستار مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی استان در استقبال از مهمانان جشنواره شد.
انتهای پیام؛/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول