اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

مومن باید کانون مودت، رحمت و کرامت باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سبزوار گفت: در مکتب اسلام تمام لحظات و اوقات باید دهه کرامت باشد و مومنان باید کانون مودت، رحمت و کرامت باشند.

مومن باید کانون مودت، رحمت و کرامت باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سبزوار اظهار داشت: دهه کرامت آغاز آن با ولادت حضرت معصومه (س) و پایان آن با ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد، این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
وی ادامه داد: مومن باید کانون مودت، رحمت و کرامت باشد و اگر انسان کارها را به درستی انجام دهد خود بخود مورد لطف و دوستی دیگران واقع می‌شود و همه نسبت به او محبت خواهند کرد.
وی ادامه داد: پست و مقام‌ها دائمی نیستند و یکی از راه‌های بندگی خداوند خدمت به بندگان اوست.
امام جمعه سبزوار به زندگی حضرت معصومه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات و تعالیم آسمانی از زنان بزرگ و کاملی سخن رفته که خداوند مقام بلندشان را ستوده است و حضرت فاطمه معصومه (س) از جمله آنهاست.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: همه جشن‌های دهه کرامت مقدمه‌ای هستند که زنان ما از حضرت معصومه (س) و ائمه الگو بگیرند و حجاب اسلامی خود را رعایت نمایند.
وی با بیان اینکه بیش از 74 شبکه به مدل لباس غربی و 300 شبکه موسیقی در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: وضعیت پوشش برخی جوانان و نوجوانان و وضعیت پوشش برخی بانوان مخالف شان ایران اسلامی است.
خطیب جمعه سبزوار به هفت مهر سالروز شهادت سرداران رشید سپاه اشاره کرد و افزود: پس از شکست تاریخی حصر آبادان در پنجم مهر ماه 60 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ هفتم مهرماه پنج نفر از سرداران رشید سپاه اسلام شهدای بزرگوار ولی الله فلاحی، جوادفکوری، موسی نامجو و یوسف کلاهدوز و محمد جهان‌آرا که با هواپیمای نظامی عازم تهران بودند تا گزارشات این پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام و مقاومت و ایثار مردم آبادان را تقدیم حضرت امام نمایند به علت سقوط هواپیما در منطقه کهریزک تهران به فیض شهادت نائل شدند.
ابراهیمی به 13 مهر سالروز هجرت امام از عراق به پاریس اشاره کرد و افزود: پس از اینکه دولت بعثی عراق، حضرت امام (ره) را از فعالیت‏های سیاسی و مذهبی بر ضد رژیم شاه در کشور عراق منع کرد، ایشان نجف را به قصد اقامت در کشور کویت ترک نمود اما دولت کویت برای حفظ روابط خود با رژیم شاه از ورود امام به این کشور جلوگیری کرد بنابراین امام عازم پاریس شدند.
وی ادامه داد: خداوند افرادی که برای دور ماندن از گناه و یا برای بقای دین هجرت می‌کنند، حتی اگر این هجرت به اندازه یک وجب هم باشد، آن فرد را با حضرت محمد (ص) محشور می‌دارد.
وی با بیان اینکه سال 60 یکی از پرحادثه‌ ترین سال‌هاست، افزود: در سال 60 ترورهای زیادی صورت گرفت که یکی از آنها ترور شهید هاشمی‌نژاد است.
ابراهیمی ادامه داد: این شهید در منبرهای خود خطوط انحرافی را آشکار می‌کرد بنابراین رژیم شاه وی را ممنوع المنبر می‌کرد و از وجود او احساس خطر می‌کردند و سرانجام در هفت مهر سال 60 توسط منافقین ترور شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول