اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته بانوان فرمانداری نهبندان:

دهه کرامت دهه شناخت بیشتر اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته امور بانوان فرمانداری نهبندان دهه کرامت را دهه شناخت بیشتر اهل بیت(ع) و منش و سیره آنان دانست و گفت: باید به فرهنگ‌سازی در راستای فرهنگ این بزرگواران در این ایام بیشتر از گذشته توجه کنیم.

دهه کرامت دهه شناخت بیشتر اهل بیت(ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سعیده شاه‌بیکی جمعه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرامیداشت ایام‌الله‌ها و مناسبات و اعیاد مذهبی در جای خود مهم و ارزشمند است که باید به آن توجه جدی شود.
وی ادامه داد: باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی به ویژه در اعیاد مذهبی مردم به ویژه جوانان  را با فرهنگ اهل بیت(ع ) آشنا و آگاه سازم.
مسئول کمیته امور بانوان فرمانداری نهبندان با بیان اینکه دهه کرامت فرصت و زمانی مناسب برای ارتباط با جوانان است، تصریح کرد: همچنین این دهه می‌تواند فرصتی مغتنم برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی باشد.
شاه‌بیکی با اشاره به اینکه باید عبادت و بندگی در برابر معبود را از علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و دیگر ائمه (ع) بیاموزیم و از آنها الگوبرداری کنیم، افزود: پیروی از این بزرگواران مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.
وی یادآور شد: توسعه و اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی در رفتار مردم به سوی معنویت بسیار اثرگذار تلقی می‌شود و عمل به دستورات و سیره عملی ائمه معصومین(ع) از بسیاری مشکلات و آسیب‏ها پیشگیری می‏کند.
مسئول کمیته امور بانوان فرمانداری نهبندان با بیان اینکه این دهه یادآور لطیف‌ترین علایق یک خواهر نسبت به مقام شامخ برادر است، گفت: باید از ظرفیت فرهنگ ائمه(ع) و نحوه رفتار آن بزرگواران در برخورد با خانواده و دیگر اقشار جامعه درس بگیریم.
شاه‌بیکی اظهار داشت: دهه کرامت ریشه در فرهنگ‌های اصیل اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) و اولیا خداوند دارد.
وی تصریح کرد: این دهه یک دهه سراسر معنویت، آموزشی و تربیتی برای دختران جامعه اسلامی محسوب می‌شود که خانواده‌ها را به سمت تربیت اسلامی دختران جامعه سوق می‌دهد.
مسئول کمیته امور بانوان فرمانداری نهبندان دهه کرامت را دهه شناخت بیشتر اهل بیت (ع) و منش و سیره آنان عنوان کرد و افزود: باید به فرهنگ سازی در راستای فرهنگ این بزرگواران  در این ایام بیشتر از گذشته توجه شود.
شاه‌بیکی از اجرای بیش از شش برنامه مهم و شاخص در این شهرستان به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری جشن بزرگ به مناسبت روز دختر و جلسه پرسش و پاسخ با حضور فرماندار، دانش‌آموزان و دانشجویان نهبندان از عمده این برنامه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه طی این دهه گفتمان آزاد با موضوع ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف و چگونگی استقبال جوانان از این موضوع برگزار می‌شود، اظهار داشت: اردوی سیاحتی برای دختران نمونه معرفی شده شهرستان و غبار روبی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان در دهه کرامت صورت می‌پذیرد.
مسئول کمیته امور بانوان فرمانداری نهبندان ادامه داد: تجلیل از دختران برتر و محجبه در عرصه‌های علمی و فرهنگی و برگزاری مسابقه کتابخوانی در مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌های هفته کرامت در این شهرستان به شمار می‌آید.
انتهای پیام/خ2
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول