اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف مازندران خبر داد:

حکم اعضای هیئت امنای اوقاف مازندران صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از صدور 256 حکم برای هیئت امنای اماکن متبرکه مازندران خبر داد.

حکم اعضای هیئت امنای اوقاف مازندران صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، رضاعلی زارع گفت: استان مازندران در سطح کشور نخستین استان در مقبولیت تشیع بوده و با ارادت ویژه مردم این استان در گذشته توانسته بیشترین امامزاده در سطح کشور را در خود جای دهد.
وی خاطرنشان کرد: این امر نشان از ولایتمداری و دوستی مردم به خاندان پیامبر(ص) دارد.
معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برای ساماندهی هیئت امنای اماکن متبرکه به ویژه امامزادگان و مساجد هر ساله بر اساس برنامه تعریف شده پس از پایان هر حکم اعضای هیئت امنای اقدام به صدور حکم جدید می‌کند که در شش ماهه اول سال جاری، 72 حکم ویژه اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و 184 حکم ویژه هیئت امنای مساجد صادر شده است .
زارع خاطرنشان کرد: یک هزار و 87 نفر در سال 90 عضو هیئت امنای اماکن متبرکه بوده و در سال گذشته هم 394 حکم برای هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه صادر شد و یک هزار و 767 نفر در عضویت هیئت امنا قرار داشتند.
معاون اداره کل اوقاف مازندران اضافه کرد: هر مکان متبرکه باید دارای سه یا پنج هیئت امنا باشد و فرمانده پایگاه مقاومت و روحانی مسجد یا محله عضو اصلی بوده و سه نفر باقیمانده با تایید روحانی مسجد دیگر اعضای این هیئت امنا هستند.
وی ادامه داد: این افراد باید بر اساس چهارچوب، موازین و قوانین اوقاف و امور خیریه فعالیت کنند و عدول از این دستورالعمل خلاف تلقی می‌شود.
وی اذعان داشت: هر عضوی از اعضای هیئت امنایی که تاریخ حکم آنان به سر رسیده است به ادارات اوقاف و امورخیریه مراجعه تا ادارات بتواند حکم جدید را صادر کنند. 
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول