اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی جهرم تاکید کرد:

نهادینه کردن فرهنگ شادابی در جامعه با ورزش

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی جهرم گفت: فرهنگ شادابی باید با ورزش در سطح جامعه نهادینه شود.

نهادینه کردن فرهنگ شادابی در جامعه با ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، مجتبی حق‌بین صبح امروز در جلسه هماهنگی شورای ورزش‌های همگانی این شهرستان اظهار داشت: روحیه نشاط و  شادابی با ورزش در سطح جامعه نهادینه می‌شود و این مهم باید جزئی از برنامه‌های روزمره زندگی مردم و اهالی شهر و روستا قرار بگیرد.
بخشدار مرکزی جهرم با اشاره به اثرات مثبت ورزش بر روح و روان جامعه افزود: با توجه به مکانیزه شدن زندگی و وجود ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه ورزش می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های مؤثر و تاثیرگذار در آرامش افراد و اجتماع باشد.
وی ورزش را یکى از مفیدترین و سالم‌ترین سرگرمى‌هایى که مى‌تواند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را پر کند دانست و ابراز داشت: ورزش، کمک شایانى به ایجاد و تقویت سلامتى جسمانى و روانى مى‌کند و افرادى که با روش صحیح ورزش مى‌کنند و یا داراى کارهاى با تحرک هستند، سالم‌تر بوده و عمرشان از افرادى که کارهاى بدون تحرک دارند بیشتر است .
این مسئول ادامه داد: ورزش، توان انسان را براى انجام کارهاى روزمره شخصى و اجتماعى بالا مى‌برد و حتى عباداتى از قبیل نماز، روزه، حج و جهاد نیز با بدنى سالم و نیرومند، بهتر، بیشتر و راحت‌تر جامه عمل به خود مى‌پوشند .
حق‌بین با اشاره به  نقش ورزش در رشد و اعتلای جامعه و دوری افراد از آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: تربیت بدنی و ورزش نیز قادر است در کنار شکل دادن به استعدادهای جسمانی، حرکتی، روانی و اجتماعی افراد ضمن ایجاد زمینه‌های سالم و مفید برای ساختن افرادی با فرهنگ، شرایط مناسبی را برای پر کردن اوقات فراغت و لذت بردن و غنای فرهنگی و ورزش دوستان فراهم آورد .
وی از متولیان فرهنگی، شهرداری و تربیت بدنی خواست تا با فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه و به ویژه در میان خانوادها و با استفاده از بسترهای موجود در شهرستان در توسعه ورزش همگانی گام جدی بردارند تا غبار افسردگی در سطح جامعه از چهره مردم زدوده شود.
حق‌بین در پایان سخنان خود خواستار توجه به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد نگاه مسئولان به ورزش و جوانان شد.
انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول