اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه تعاون:

مسکن باید محور توسعه اقتصادی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: مسکن و سرپناه جزء یکی از شاخص‌های اقتصادی است که برای اندازه‌گیری امید به زندگی، مسکن یا سرپناه باید محور توسعه اقتصادی قرار گیرد.

مسکن باید محور توسعه اقتصادی قرار گیرد
ماشاالله عظیمی در حاشیه همایش جهاد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: در دنیای پیشرفته دانش‌محور و دانش‌بنیان امید به زندگی به 72 سال رسیده و مرگ ومیر به شدت کاهش یافته است.
عظیمی بیان داشت: شاخص اصلی توسعه بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا برمحور دانش است و آیتم‌های جدید جایگزین آیتم‌های سنتی شده است.
وی یکی از شاخص اصلی برای اندازه‌گیری امید به زندگی را اقتصاد برشمرد و بیان داشت: مسکن و سرپناه جزء یکی از شاخص‌های اقتصادی است که برای اندازه‌گیری امید به زندگی، مسکن یا سرپناه باید محور توسعه اقتصادی قرار گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: دومین شاخص امید به زندگی بهداشت و سلامت است و در بحث سلامت و بهداشت باید به این امر توجه ویژه شود و نرخ امید به زندگی بهداشت بنیاد محور باشد و ما می‌توانیم در بحث بهداشت اقتصاد حداکثر مشکلات را در حداقل زمان با کمترین هزینه حل کنیم.
عظیمی بیان داشت: اگر سلامت را با محوریت دانش ببینیم خیلی سریع استاندارد جدیدی برای سلامت با تعاریف اقتصادی به همراه داریم.
وی معیار اندازه‌گیری امید به زندگی را دانش دانست و تصریح کرد: دانش باید دانش بنیادی باشد و از دانش‌محوری استفاده شود تا بتوانیم از فناوری حداکثر استفاده و بهره را برده و بدون دانش‌محوری و کارآفرینی راهی به افق توسعه بنیادی نداریم.
این مسئول افزود: اگر منابع ملی را در راه توسعه دانش حساب کنند و به کار گیرند جذابیت را در جوانان به وجود آورده و سبب جذب جوانان می‌شود پس باید به هویت ملی خود برگردیم و آنها را الگو خود قرار دهیم چرا که ما در گذشته مرکز تولید علم بودیم و نیز امروزه شاهد تحول بزرگی در کشورمان هستیم.
عظیمی عنوان کرد: باید راهکاری اندیشه شود تا جلوی خروجی‌های دانشگاهیان گرفته شود و لازم است که این کار با مدیریت انجام شود و با این روش جدید، تعامل و همکاری و مشارکت با دانش بنیان و دانش محوری که حاصل فکر است بتوانیم به کارهای جدید برسیم.
وی اذعان داشت: نخبگان اسلامی تاکید به بحث تعاون و فرهنگ اسلامی داشتند و لازم است که ما هر کلامی را به باور تبدیل کنیم و بعد وارد تعاون اجتماعی شده و برای این کار باید از فرهنگ اسلامی خود استفاده کنیم چرا که کار اقتصادی چون منافع دارد خیلی از لحاظ فرهنگی باید غنی باشد پس باید به هویت و فرهنگ مسلمانان توجه ویژه داشته باشیم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول