اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان خبر داد:

خدمات‌رسانی 5 مرکز دامی ریگان به دامداران

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: در ریگان دو داروخانه دامپزشکی، یک درمانگاه، مرکز مایه‌کوبی و شرکت خدمات ممیزی دامپزشکی به دامداران این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

خدمات‌رسانی 5 مرکز دامی ریگان به دامداران
حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: درمانگاه‌های بخش خصوصی روزانه 35 دامدار را زیر پوشش درمانی خود قرار می‌دهند.
وی شهرستان ریگان را یکی از مهم‌ترین مناطق استان از نظر جمعیت دامی دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش سطح آگاهی علمی دامداران شهرستان، بسیاری از دامداری‌های به صورت نیمه‌صنعتی با توجه به علم روز دامپروری و دامپزشکی به پرورش دام می‌پردازند.
جعفری تصریح کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز برای دستیابی به این هدف مهم کلاس‌های ترویجی و آموزشی را برای دامداران و عشایر ریگان در زمینه پرورش، شناخت و کنترل بیماری‌های دامی در سال گذشته و سال جاری برگزار کرده است.
وی بیان داشت: در این شهرستان در حال حاضر دو داروخانه دامپزشکی، یک درمانگاه، مرکز مایه‌کوبی و شرکت خدمات ممیزی دامپزشکی به دامداران این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.
جعفری بیان کرد: درمانگاه و داروخانه‌های دامپزشکی همه روزه به مردم شهرستان ریگان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی گفت: درمانگاه دامپزشکی این شهرستان هفته‌ای یک بار کلاس‌های آموزشی برای دامداران شهرستان برگزار می‌کند و مرکز مایه‌کوبی نیز در واکسیناسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی مانند آنتروتوکسمی، قانقاریا، تب برفکی و بروسلوز همگام با شبکه دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی نقش مهمی ایفا می‌کند.
جعفری خاطرنشان کرد: شرکت خدمات ممیزی با نظارت، کنترل و ارائه خدمات آموزشی به مراکز عرضه و کنترل فرآورده‌‌های خام نقش مهمی در برقراری بهداشت و سلامت عمومی شهرستان دارند.
وی اذعان کرد: شبکه دامپزشکی به طور مرتب برای انجام هر چه بهتر فعالیت مراکز بخش خصوصی از این مرا کز بازدید به عمل می‌آورد.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین دامداران در مناطق کوهستانی ریگان هستند، شربت ضد انگل خوراکی، آنتی‌بیوتیک، تزریق واکسن و سم‌پاشی اماکن دامی ویژه 3 هزار رأس دام در مناطق زلزله زده انجام شد.
به گزارش فارس، در شهرستان ریگان بیش از 200 هزار رأس دام سبک و 14 هزار و 500 رأس دام سنگین نگهداری می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول