اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر تاکید کرد:

لزوم تلاش مضاعف مسئولان در رفع مشکلات جانبازان

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: پیام دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان این بود که مسئولان در مسیر رفع مشکلات ایشان تمام تلاش و همت خود را به کار بگیرند.

لزوم تلاش مضاعف مسئولان در رفع مشکلات جانبازان
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر  با اشاره به اوصاف متقین در خطبه 193 نهج‌البلاغه اظهار داشت:‌ امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه با بیان اینکه «اَمَّا اللَّیْلُ فَصافُّونَ اَقْدامَهُمْ تالینَ لاَِجْزاءِ الْقُرْآنِیُرَتِّلُونَهُ تَرْتیلاً» یکی از نشانه‌های انسان‌های متقی را عبادت به هنگام شب و همچنین قرائت شمرده و سنجیده قرآن از سوی ایشان اعلام می‌دارد.
وی با اشاره به جایگاه نماز شب در تعالیم دینی خاطر نشان کرد: انسان‌های سالک و انسان‌هایی که در مسیر سیر و سلوک قرار گرفته و خواهان کسب رضایت حق هستند باید سحرخیز بوده و در اقامه نماز شب همتی بلند داشته باشند.
خطیب جمعه ابهر به فرمایش از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «نماز شب موجب خشنودی خدا است» اشاره و ابراز داشت: نماز شب سنت پیامبران، نور معرفت، اصل و اساس ایمان، موجب آسایش بدن، اجابت دعا، نارضایتی و ناراحتی شیطان و همچنین موجب افزایش رزق و روزی است.
وی افزود: نماز شب همچنین موجب نورانی شخص نمازگزار، شفیع بین انسان و عزرائیل، چراغ قبر، پاسخ نکیر و منکر و همدم و رفیق انسان در برزخ و قیامت است و تعجب اینجا است که عده‌ای با رانت‌خواری و رشوه‌گیری و اختلاس درصدد افزایش روزی خود هستند در حالی که اقامه نماز شب تضمین کننده روزی انسان است.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: عزت و کرامت انسان به نماز شب است و نماز شب امنیت جامعه را تضمین و مملکت را بیمه می‌کند و متاسفانه ما به نسخه‌های دیگران توجه کرده ولی در تحقق نسخه‌های زیبایی که امام صادق(ع) برای ما عنوان کرده است اقدام و عملی انجام نمی‌دهیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت اضافه کرد: شیعه نباید به مشکلات روانی دچار شده و به روانپزشک مراجعه کند چرا که شیعه امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) را دارد و شیعه با این غنی بودن خود هیچ‌گاه نباید غمگین و مضطرب بوده و در استرس غرق باشد.
امام جمعه ابهر در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان قطع نخاعی اشاره و خاطرنشان کرد: پیام این دیدار به مسئولان این بود که اجازه ندهند خانواده‌های شهدا و جانبازان در پیچ و خم‌های اداری گرفتار شوند بلکه در مسیر رفع مشکلات ایشان تمام تلاش و همت خود را به کار بگیرند.
وی افزود: جانبازان هشت سال دفاع مقدس از مسئولان خواستارند که جنگ و نزاع لفظی و غیرلفظی را کنار گذاشته و با همه توان در مسیر توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه جانبازان ما اختلاس‌های آنچنانی را برنمی‌تابند، عنوان داشت: دست‌های آمریکا و اسرائیل در این اختلاس در کار است که باید این دست‌ها قطع شود، چرا که در فرهنگ قرآنی به هر دستی دست نمی‌گویند بلکه در فرهنگ دینی دست باید در مسیر خدمت، دین، انقلاب و ترویج شریعت اسلامی صرف شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول