اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

نباید خاطرات جانبازان مدفون شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و جانبازان را مهم ارزیابی کرد و گفت: نباید با بی‌توجهی اجازه دهیم این خاطرات با توجه به کهولت سن والدین مدفون شود.

نباید خاطرات جانبازان مدفون شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در دیدار با شورای مشورتی ایثارگران استان قم در سخنانی اظهار داشت: ترویج این فرهنگ ارزشمند راه‌های گوناگون دارد که یکی از آن تشکیل شورای مشاوران است و انتظار می‌رود این شورا فراتر از مقام مشورت در مقام عمل به ترویج این فرهنگ بپردازد، چرا که کسانی که خود اهل این سیر و سلوک هستند می توانند در عمل بهترین و موثرترین نقش آفرینی را داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات فصلی برای ارائه گزارش‌ها ادامه داد: مشاوران بازوان خوب اجرایی چون معتمدین معین را دارند که می‌توانند از این ظرفیت معتمدین ایثارگر از یک سو و از دستگاه‌هایی که به همین منظور فعالیت‌هایشان تعریف شده در عرصه عمل بهره مند شوند و پیشنهادات به صورت بخش نامه به این حوزه‌ها ابلاغ شود و بازخورد آن نیز دریافت شود تا دستگاههای فعال تشویق و دستگاه‌های ناموفق تذکر دریافت کنند.
وی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های این شورا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شناسایی ایثارگرانی است که به دلیل مناعت طبع تاکنون در جامعه شناخته نشده‌اند که باید از طریق این شورا و با کمک بنیاد شهید شناسایی، معرفی و تجلیل شوند، چرا که این افراد الگوهایی هستند که جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان باید از نور ایثار و پاکی اخلاصشان بهره‌مند شود.
استاندار قم افزود: ایثارگران قشر با ارزشی هستند و اقشار ارزشمند از آُسیبها مصون نیستند از این رو باید این آُسیب‌ها، شناسایی و برای پیشگیری از آن برنامه‌ریزی و مراقبت و نظارت لازم صورت گیرد.
موسی‌پور ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و جانبازان را مهم ارزیابی کرد و افزود: این مطالب ناب باید ثبت و ضبط شود و این تنها وظیفه بنیاد شهید نیست، نباید با بی‌توجهی اجازه دهیم این خاطرات با توجه به کهولت سن والدین مدفون شود.
وی خاطرنشان کرد: پررنگ شدن حضور جامعه ایثارگران در اجتماع و در بین نسل جوان به ویژه در مدارس، مساجد و اماکن فرهنگی به‌عنوان موثرترین روش در انتقال فرهنگ ایثار است و قرائت وصیت نامه شهدا در ابتدای برنامه‌های استان از اقدامات دیگری است که باید از طریق این شورا که برگرفته از نخبگان ایثارگران است، دنبال شود.
استاندار قم تاکید کرد: خون شهدا برای استمرار نظام اسلامی اهدا شد و امروز فراتر از مرزهای جغرافیایی فرعون‌ها را به زیر کشیده و این حاصل همان فرهنگ ارزشمند ایثارگری است ایثارگران پشتوانه نظام اسلامی هستند و موفقیت‌های نظام اسلامی باید از طریق ایشان به جامعه منتقل شود.
وی گفت: امروز خوشبختانه جامعه اسلامی با موفقیت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و... روبه‌رو است که اینها حاصل خون شهدا و به برکت انقلاب اسلامی است که باید از طریق ایثارگران بیان شود و موجبات دلگرمی و امیدواری هرچه بیشتر را در ملت ایران به وجود آورد.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول