اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

آموزش و پرورش از برنامه‌های معنوی غافل نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فردوس بر لزوم داشتن برنامه‌های معنوی توسط متصدیان آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید مراقب باشیم که از مسابقه تقوا و معنویت غافل نشویم.

آموزش و پرورش از برنامه‌های معنوی غافل نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا کامجو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردوس اظهار داشت: تحول در نظام اسلام، تحول معنوی است و صرفاً تحول سیاسی نیست.
وی افزود: نظام اسلامی آرزوهای مادی را به آرزوهای والای انسانی و خدایی تبدیل می‌کند و از اینرو در نظام اسلامی، ملاک گزینش باید ایمان، تقوا و معنویت باشد و مسئولان به مراتب مسئولیتشان باید توجهی قوی‌تر به معنویت داشته باشند.
کامجو تصریح کرد: تنهاترین، بهترین و کامل‌ترین بستر برای تقوا و خداباوری، اسلام است و در واقع اسلام تقوا و معنویت را به بشریت هدیه داده است.
وی یادآور شد: مکتب اسلام با پشتوانه الهی قرآن و عترت توانایی آن را دارد که تمامی موانع رشد و تعالی دنیوی و اخروی را از سر راه بردارد و انسان را به ساحل امنیت و آرامش و عدالت برساند و جهان را پر از عدل کند؛ در اسلام معنویت و تقوا اصالت دارد و اسلام بدون معنویت بی‌خاصیت است.
کامجو افزود: لازمه تقوا و معنویت، شناخت و معرفت است و بدون بصیرت و آگاهی نمی‌توان ادعای معنویت کرد.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و فعالیت مدارس تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی آغاز مسابقه کسب دانش است و باید مراقب باشیم که از مسابقه تقوا و معنویت غافل نشویم.
امام جمعه موقت فردوس بر لزوم داشتن برنامه‌های معنوی توسط متصدیان آموزش و پرورش تاکید کرد و یادآور شد: ارتباط با مساجد یکی از راه‌های موفقیت دانش‌آموزان در کنکور سراسری است.
کامجو با تبریک روز جهانی سالمند گفت: توجه به سالمند احترام به خداوند است و همه ما باید برخورد مناسبی با سالمندان داشته باشیم.
وی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیروهای انتظامی حافظان امنیت و آرامش در نظام اسلامی هستند.
خطیب جمعه فردوس تصریح کرد: نیروی انتظامی باید مظهر دیانت، اقتدار و هوشیاری باشد و مردم نیز در عرصه‌های مختلف نیروی انتظامی را یاری کنند.
کامجو با اشاره به برگزاری همایش ملی انار در فردوس یادآور شد: این همایش با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود و طی آن  کلاس‌های آموزشی برای بهره‌وری بهتر از محصول انار دایر خواهد بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول