اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد؛

تدوین منشور تربیتی در آموزش و پرورش اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تدوین منشور تربیتی در چهارچوب تعمیق برنامه‌های دینی و معرفتی تحرک و پویایی دانش‌آ‌موزان و حضور آنها در رشته‌های فرهنگی‌، ورزشی و هنری در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور خبر داد.

تدوین منشور تربیتی در آموزش و پرورش اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش نواحی و مناطق اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در تمام رشته‌ها و کسب موفقیت در مسابقات علمی، آموزشی، پرورشی، هنری، قرآنی و ورزشی سهم بسزایی داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در رشته کار و دانش با سه درصد رشد حضور دانش‌آموز و فنی و حرفه‌ای نیز با 6.5 درصد رشد حضور دانش‌آموز مواجه هستیم.
این مسئول در مورد ساماندهی نیروی انسانی با رویکرد بومی‌گزینی و تخصصی کردن تدریس معلمان گفت: در مقطع ابتدایی 92 درصد معلمان در رشته تخصصی تدریس می‌کنند و هشت درصد نیز در رشته‌های نیمه مرتبط سازمان‌دهی شده‌اند.
محمودزاده اضافه کرد: در مقطع راهنمایی و متوسطه نیز 96 درصد معلمان  در رشته‌های مرتبط و تخصصی تدریس کرده و مشغول فعالیت هستند.
وی در مورد وضعیت نقل و انتقال خارج از استان ابراز داشت: ما حدود 400 نفر از نیروی انسانی غیر‌بومی را در اختیار آموزش و پرورش نواحی و مناطق مربوط به استان خودشان قرار دادیم به طوری که یک هزار و 600 نفر نیرو را نیز در داخل استان جابجا کردیم تا معلمان در محل سکونت خود و در کنار خانواده با آرامش بیشتر امر تدریس و تعلیم و تربیت را انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش جذب دانش‌آموز در مدارس خاص خبر داد و افزود: با افزایش 3 هزار نفری دانش‌آموزان امسال در مدارس خاص شامل مدارس‌ استعدادهای درخشان، شاهد و ... بیش از 8 هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل توسعه متوازن را یادآور شد و اضافه کرد: با افزایش جذب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی وحرفه‌ای هنرستان‌ها کاهش جذب را در رشته‌های علوم انسانی و تجربی شاهد بودیم اما در صدد ثابت نگه‌داشتن جذب دانش‌آموز به رشته‌های ریاضی و فنی هستیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول