اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر خبر داد:

آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: برای ساماندهی اسناد مهم موجود در ثبت احوال این اسناد به صورت الکترونیکی در بوشهر آرشیو میشوند.

آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کیامرث صالحی نیا پنجشنبه شب در جمع مدیران استان بوشهر با اشاره به اینکه این اقدام هم اکنون در استان بوشهر آغاز شده است، اظهار داشت: با الکترونیکی شدن اسناد در ادارات ثبت احوال از نابودی آنها جلوگیری و به صورت مطلوب و قابل دسترسی از آنها نگهداری و استحکام اسناد حفظ می‌شود.
صالحی نیا ادامه داد: این یک تحول اساسی در ثبت احوال کشور و از اولویت‌های کاری ثبت احوال است که در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان بوشهر آغاز شده است؛ با اجرایی شدن این طرح دسترسی مردم به منظور انجام امورات مربوط به ثبت احوال در اقصی نقاط کشور ممکن می‌شود و برای انجام امور ثبت احوال نیازمند سفر افراد به محل صدور شناسنامه‌هایشان نیست و می‌توانند از کل کشور خدمات بگیرند برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی سن و زمانی خاص مدنظر نیست و همه گروه‌های سنی مجاز به تعویض هستند.
وی اضافه کرد: امسال چهار واحد نمایندگی ثبت احوال در بندر ریگ، جزیره خارک، شهرهای آبپخش و بردخون راه اندازی می‌شود که در آنها همه اموری که در ادارات ثبت احوال انجام می‌شود به طور کامل انجام و امکانات الکترونیکی نیز در آنها مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار امسال این اداره کل ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور است؛ همه خدماتی که دولت مکلف به ارائه آن به مردم است براساس آمار و اطلاعات سجلی افراد بویژه کد ملی آنهاست و هر گونه تغییرات در خانواده باید به مرکز آمار ایران و وزارت رفاه اعلام شود تا بتوانند حقوق افراد جامعه را تضمین کنند.
وی اظهار داشت: مردم استان بوشهر باید همکاری لازم را در ثبت وقایع ولادت، وفات، ازدواج و طلاق با ادارات ثبت احوال و نمایندگی‌هایشان داشته باشند به دلیل اینکه زیر بنای ارائه خدمات دولت در ثبت احوال است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول