اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استان‌های صادر کننده مجوز انتشار کتاب افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان‌های صادر کننده مجوز انتشار کتاب افزایش می‌یابد.

استان‌های صادر کننده مجوز انتشار کتاب افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز،بهمن دری اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف کشور، تعداد مراکز استانی صادر کننده مجوز انتشار کتاب افزایش می‌یابد.
وی افزود: در حال حاضر به جز استان تهران پنج مرکز در استان‌های مختلف کشور اجازه صدور مجوز انتشار کتاب را دارند و درخواست‌های گوناگونی نیز برای افزایش این مراکز استانی ارائه شده که در حال بررسی است.
دری ادامه داد: استان‌هایی که برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند در راستای اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و نتیجه پس از تصویب در جلسه هیئت نظارت اعلام می‌شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مراقبت از فضای کتاب در کشور ضروری است، اضافه کرد: افزایش استان‌های صادر کننده مجوز انتشار کتاب علاوه بر تسریع در روند تولید و انتشار کتاب موجب افزایش نظارت بر محتوا و فضای کتاب‌ها می‌شود.
دری به ماندگاری و تاثیر عمیق آموزه‌هایی که از طریق کتاب به خواننده منتقل می‌شود، اشاره کرد و خواستار مراقبت بیشتر از حوزه کتاب توسط اقشار مختلف جامعه به ویژه روحانیون، اساتید دانشگاهی و مردم شد.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از قطب‌های مهم فرهنگی و علمی کشور است، افزود: کتابخانه‌های عمومی این استان تا پایان سال‌جاری با کتاب‌های جدید و تخصصی تجهیز می‌شوند.
‌استان آذربایجان‌شرقی ‌جزو استان‌های صادر کننده مجوز انتشار کتاب است.
براساس این گزارش، نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با 100 هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول