اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی توزیع برق استان تهران:

عمده‌ترین مصرف‌کننده برق، صنایع هستند

خبرگزاری فارس: مشاور عالی توزیع برق استان تهران گفت: عمده‌ترین مصرف‌کننده انرژی برق در کشور را بخش صنایع تشکیل می‌دهند.

عمده‌ترین مصرف‌کننده برق، صنایع هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد اعتمادرضایی ظهر امروز در همایش راهکار‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع در مشهد، اظهار داشت: صنعت برق نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت به لحاظ بالا بودن مصرف انرژی این بخش دارد و سعی در ارائه تسهیلات و حمایت از این بخش تا رسیدن به استاندارد‌های جهانی دارد.
وی درباره برخی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش صنعت گفت: بحث انتخاب گزینه و استفاده از تخفیفات مختلف مانند تخفیفات روز جمعه و ایجاد بسته‌های حمایتی در راستای پشتیبانی وزارت نیرو از بخش صنعت انجام شده است.
مشاور عالی توزیع برق استان تهران گفت: وزارت نیرو حدود 24میلیون و 200مشترک دارد که از این تعداد تنها حدود 162هزار انشعاب صنعتی وجود دارد.
وی افزود: با اینکه انشعابات صنعتی از نظر تعداد بسیار پایین است اما از نظر مصرف درصد بالایی به خود اختصاص می‌دهد به طوری که در سال گذشته در حدود 167 میلیارد کیلو وات ساعت انرژی یعنی در واقع 32.2 درصد از کل انرژی تولید شده در بخش صنعت صرف شده ‌است.
وی درباره این آمار برای شهر مشهد اظهار داشت: در مشهد حدود 9 هزار مشترک صنعتی داریم که حدود یک درصد از نظر تعدادکل مشترکین و 24درصد از نظر مصرف انرژی است.
اعتمادرضایی افزود: بنابراین بهینه‌سازی مصرف برق در بخش صنعت و همچنین بحث تلفات نیرو در صنعت بسیار حائز اهمیت است و نیازمند بررسی و اقدامات کارشناسانه بیشتری است.
وی ادامه داد: در دو تا سه سال اخیر در حوزه تلفات انرژی اقدامات مثبت زیادی انجام شده است اما بازهم در سال گذشته حدود 27 درصد از کل انرژی تولید شده را به صورت تلفات انرژی از دست دادیم و این رقم برابر با یک چهارم کل برق تولیدی در کل کشور است.
مشاور عالی توزیع برق استان تهران تلفات انرژی را به دو بخش تلفات فنی و تلفات غیرفنی تقسیم کرده و گفت: تلفات فنی انرژی برق به مسائلی چون تاسیسات شبکه، خطوط تولید و توزیع و غیره مربوط می‌گردد که با توجه به قدمت و پایداری آنها در بخش توزیع، این تلفات به صورت کم یا زیاد رخ می‌دهد.
وی افزود: تلفات غیر فنی انرژی برق تولید شده نیز به بخش مصرف مربوط می‌شود و این دسته از تلفات، تلفاتی هستند که در حوزه مصرف‌کنندگان دارای کنتر و مصرف‌کنندگان فاقد کنتر اتفاق می‌افتد و  بحث کنتر‌های قدیمی و دستکاری در کنترها نیز در این بخش بررسی می‌شوند.
اعتمادرضایی افزود: در خراسان رضوی و در مشهد به دلیل مطالعه و بررسی و اقدامات انجام شده در این بخش، تلفات غیرفنی به شدت کاهش پیدا کرده و بیشترین تلفات انرژی مربوط به تلفات فنی انرژی ست.
وی مصرف‌کننده عمده بعدی انرژی برق را بخش کشاورزی معرفی کرد و گفت: با توجه به نرخ بسیار پایین و ارزان قیمت برق در بخش کشاورزی، بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها این هزینه‌ها به چهار برابر افزایش یافته است.
مشاور عالی توزیع برق استان تهران افزود: اما در بخش صنعت به خاطر منطقی‌تر بودن نرخ برق، تعرفه‌ها به گونه‌ای طراحی شد که حداکثر رشد نرخ برق بعد از هدفمندی یارانه‌ها در مقاسیه با قبل دو برابر باشد که این خود کمتر از نرخ متوسط کشور است.
وی افزود: امیدواریم بخش صنعت نیز با استفاده از تسهیلات و حمایت‌های وزارت نیرو سعی در بهینه‌سازی مصرف و بهبود الگو‌های مصرف برق داشته باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول