اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرهماهنگی شرکت توانیر اعلام کرد:

کاهش تلفات برق‌گرفتگی به 15.47 درصد

خبرگزاری فارس: مدیرهماهنگی شرکت توانیر گفت: تلفات برق در شبکه برق کشور به 15.47 درصد کاهش یافته است.

کاهش تلفات برق‌گرفتگی به 15.47 درصد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا خوش‌خلق ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی که در سالن آمفی‌تئاتر شرکت برق آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته به دلیل وجود خشکسالی‌های متعدد، در تامین نیرو در نیروگاه‌های برق آبی با مشکل مواجه شدیم و تابستان با اعمال مدیریت، برق برخی مناطق دچار خاموشی‌هایی شدند.
وی تصریح کرد: در سال‌های بعد تمهیداتی در این زمینه اندیشیده‌ایم که بحث کاهش پیک در صنعت برق مورد توجه قرار گرفت.
این مسئول افزود: با برنامه‌ریزی در محورهای مختلف این موضوع را مدیریت کرده و پیک بار را هدایت کنیم و در سال 89 و 90 هر سال 2 هزار مگاوات کاهش پیک مصرف داشتیم.
خوش‌خلق خاطرنشان کرد: در سال 89 با افزایش گرمای هوا در تابستان توانستیم به خوبی این موضوع را مدیریت کنیم این امر با همت تمام صنعتگران برق محقق شد.
وی از انتقال پیک مصرف از شب به روز خبر داد و گفت: این امر ناشی از افزایش دمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی در تابستان است اما با لطف خدا موفق شدیم با مدیریت اصولی پیک بار را به 42 هزار و 248 مگاوات را در تابستان برسانیم.
این مسئول با اشاره به تلفات برق موجود در شبکه برق، ادامه داد: سال جاری تلفات برق در شبکه کاهش یافته است و این در حالی است که در سنوات گذشته تلفات رو به افزایش بود و با برنامه‌ریزی مجموعه صنعت برق که یک و نیم درصد کاهش تلفات را در یک سال گذشته شاهد بودیم.
خوش‌خلق اظهار داشت: در دو سال گذشته توانسته‌ایم تلفات برق را از 18 درصد به 15.47 درصد برسانیم.
وی تصریح کرد: تغییری در ساختار اقتصادی کشور رخ داده است که با وجود مسائل جوی شاهد کاهش تلفات برق هستیم.
این مسئول افزود: حدود 100 درصد مناطق شهری و 99 درصد مناطق روستایی کشور زیر پوشش شبکه برق قرار دارند و بر این اساس 26 میلیون مشترک وجود دارد که 150 میلیون نسخه صورت‌حساب به مشترکان در طول سال ارسال می‌شود و امکان دارد در یکی از این قبوض اشکالاتی وجود داشته باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول