اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد:

ابتذال غرب نتیجه نظریه هنر برای هنر است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هنر باید کارساز و پویا باشد و متاسفانه امروز ابتذال غرب نتیجه پرداختن به نظریه "هنر برای هنر" است.

ابتذال غرب نتیجه نظریه هنر برای هنر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین انواری صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی (نوع‏دوستی) که با حضور محسن مومنی‏شریف رئیس حوزه هنری کشور، عباس رهی استاندار سمنان، حمیدرضا شاه‏آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نویسندگان و فعالان عرصه نوع‏دوستی در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: کار هنری و جایگاه هنرمندان باید همواره مورد توجه قرار گیرد و اذعان داشت که بخشی از هنرمندان در این زمینه تا حدود زیادی با مظلومیت مواجه شده‏اند.
وی اضافه کرد: استعدادهای بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز نتوانسته‏ایم در صحنه‏های مختلف از قلم، شعر، تئاتر و ... آنها استفاده کنیم و گاهی اوقات نیز حتی به ابتذال رفته‏ایم و به بیراهه کشیده شده‏ایم و متاسفانه برداشت نادرستی از هنر داشته‏ایم.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دو نگاه به مقوله هنر جاری است، این نگاه‏ها را شامل تفکرات عام و خاص هنر برشمرد.
انواری افزود: در نگاه عام، هنر بیشتر به مهارت‏ها شباهت دارد و در توده مردم مطرح می‏شود؛ همچون زمانی که می‏گوییم وی معلم هنرمندی است و این نشان می‏دهد که نگاه عام به هنر در این بخش وجود دارد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه فضیلت کار در هنر خاص است، گفت: هنر باید پیامی را در داخل خود نهفته داشته باشد و این پیام حیوانی، جاهلانه و ابلهانه نیست.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: انحراف ایجاد شده در هنر در برهه کنونی به دلیل جهالت و پرداختن به امور حیوانی و ابلهانه است.
انواری افزود: هنری که مقدس باشد، حامل پیامی است که از غیب به همراه دارد و این پیام و هنر در دسترس همه قرار نمی‏گیرد.
وی در این مراسم که خیران و حامیان طرح اکرام و شمار زیادی از مردم و مسئولان استانی و کشوری نیز در آن حضور داشتند، اضافه کرد: این پیام بینش مخصوصی است که هنرمند و مقام معنوی او را در بر می‏گیرد و از ملکوت به دل هنرمند می‏افتد و حلقه واسطی وجود دارد که آن، همان زیبایی و جمال است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین نظریه "هنر برای هنر" را بسیار ابلهانه و انحرافی دانست و آن را به معنای پوچی بیان کرد و گفت: این نظریه به این معناست که هنر هیچ مقصدی نداشته باشد و این بی‏معنی است.
انواری اضافه کرد: هنر از علم و فن هم جداست و این دو، فقط هنر را کمک می‏کنند تا به جایگاه واقعی‏اش برسد.
وی اضافه کرد: هنر باید کارساز و پویا باشد و متاسفانه امروز ابتذال غرب نتیجه پرداختن به نظریه "هنر برای هنر" است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: در نظام اسلامی، دل‏های مردم تصمیم می‏گیرد و وفاق و وحدت ملی سرمایه نظام بوده که عنصر اصلی آن قلوب مردم است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان؛ انواری افزود: نقش هنرمند در ایجاد همبستگی اجتماعی و اتصال قلوب به هم نقشی اساسی است و هنر متعهد، کارساز و پویا از مرکز جلال و جمال تغذیه می‏شود.
وی همچنین بیان کرد: استحکام و زیبایی عمل به همراه صبر، مقاومت و صلابت ما را به کمال می‏رساند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: همه هنرمندان و فرهیختگانی که خداوند متعال به آنها عنایت خاصی داشته است، امروز باید منبع گرانقدر کمیته امداد را به تصویر بکشند و قلوب مردم را به هم نزدیک کنند تا همبستگی عمومی افزایش یابد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول