اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

پاکدامنی بهترین حصار برای مصونیت دختران است‌

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بهترین حصار برای مصون ماندن دختران مسلمان از فساد و گمراهی، حفظ حجاب، عفاف و پاکدامنی است.

پاکدامنی بهترین حصار برای مصونیت دختران است‌
حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، اظهار داشت: جایگاه دختران در دین مقدس اسلام همواره جایگاهی با کرامت و ویژه بوده و این در حالی است که در جامعه پیش از اسلام  دختران مهجور بودند و زنده به‌ گور می‌شدند.
وی با اشاره به شخصیت و مقام حضرت فاطمه (س) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره در تمام برنامه‌ها و تصمیماتشان حضرت زهرا (س) را در کنار خود جای می‌دادند و حتی در جریان مباهله نیز ام‌ابیها در کنار پدر بزرگوارشان حضور داشتند.
اشجری ادامه داد: در واقعه عظیم عاشورا نیز حضرت زینب (س) به عنوان خواهر امام و دختر امیر مومنان علی (ع) رسالت خطیر رساندن پیام کربلا را به‌عهده داشتند و توانستند به نحو مطلوب این مسئولیت مهم را به سرانجام برسانند.
وی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف مانع از پیشرفت دختران جامعه اسلامی نیست، متذکر شد: حجاب و عفاف دختران مسلمان نه تنها مانع از ترقی آنها نیست بلکه موجب می‌شود تا با مصون ماندن از نگاه‌های هرزه و آلوده بتوانند با فراق بال بیشتری پله‌های ترقی را طی کنند و در واقع هر مقدار دین و فرهنگ عفاف با الهام از آیات و روایات در دختران ما تجلی یابد به قرب‌الهی نزدیک‌تر شده و مسیر پیشرفت برایشان هموارتر می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به هجمه‌های وسیع غرب برای منحرف کردن دختران مسلمان اذعان داشت: کشورهای غربی در صدد هستند تا با منحرف کردن دختران مسلمان شخصیت و هویت زن مسلمان را خدشه‌دار کنند و با این نیرنگ جلوی تربیت صحیح نسلی که قرار است در دامن مادران آینده رشد یابند را بگیرند.
وی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی اهرمی بسیار مناسب برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است، افزود: عده‌ای از دختران در اثر تبلیغات غرب به آرایش بی‌رویه و... روی می‌آورند ولی همین عده در شب‌های قدر با چشمانی گریان در مساجد حضور می‌یابند و از خدای خود طلب آمرزش می‌کنند.
اشجری اضافه کرد: اینها نشان از پاکی و معصومیت بالفطره دختران دارد و اگر نهادهای فرهنگی با قدرت بیشتری در این مسائل مانور دهند به طور یقین این دختران هیچ‌گاه از فرهنگ، اصالت و باورهای مذهبی خود روی بر نمی‌گردانند.
وی با تاکید بر اینکه باید با افرادی که مغرضانه مسائل شرعی و دینی را نادیده می‌گیرند برخورد جدی شود، اظهار داشت: عده‌ای در جامعه حضور دارند که مغرضانه و به قصد خودنمایی و حتی آلوده کردن فضای جامعه اقدام به بی‌بندوباری می‌کنند که نیروی انتظامی و امنیتی موظف به برخورد جدی با این هنجارشکنان هستند.
این مسئول نقش رسانه‌ها را در مقابله با چنین معضلاتی اساسی دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش بسیار مهمی در تقویت باورهای دینی ایفا می‌کند و باید با نمایش معضلات عدم حفظ عفاف و حجاب از طریق رسانه‌ها دختران جامعه را نسبت به این مشکلات حساس و آگاه کرد.
وی با اشاره به اینکه جایگاه دختران و زنان در برخی از کشورها نادیده انگاشته می‌شود، بیان کرد: در برخی از کشورهایی که ادعای تمدن دارند حقوق زنان به شدت نادیده گرفته می‌شود و به آنها حق رای، رانندگی کردن و ادامه تحصیل نمی‌دهند در حالی که دین اسلام معتقد است اگر اصل عفت و کرامت بانوان در جامعه حفظ شود می‌توانند به راحتی در تمام زوایای جامعه حضوری مثمر و موثر داشته باشند و کسی حق ندارد این حقوق آنان را نادیده بگیرد.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول