اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

نقش بارز زنان در دفاع مقدس انکار‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: زنان ایران اسلامی با شجاعت و فداکاری خود نقش موثری را در پیروزی کشور در هشت سال جنگ نابرابر دشمن ایفا کردند.

نقش بارز زنان در دفاع مقدس انکار‌ناپذیر است
حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در مورد نقش زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: زنان ایران اسلامی دوشادوش مردان با تفاوت‌هایی که در ایفای نقش داشتند حضور موثری را با کارهایی نظیر پرستاری، مداوای مجروحان‌، جمع‌آوری کمک برای ارسال به جبهه‌ها‌ی جنگ و... ‌در دفاع مقدس ایفا کردند‌.

* حضور موثر زنان در دفاع مقدس
وی تصریح کرد: فرنگیس حیدری شیرزن کرمانشاهی نمونه‌ای بارز از زنان دلیری است که نقش اساسی و موثر در دفاع مقدس داشتند و اگر حمایت این زنان و نقش آنان در تربیت فرزندان نبود شاید پیروزی انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نمی‌شد.
آفتابی با اشاره به این جمله امام خمینی‌(ره) ‌که فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود، اظهار کرد: با توجه به حضور پررنگ زنان در جبهه‌ها و حتی در خطوط مرزی می‌توان دریافت که آنها در دفاع مقدس و پیروزی ما در جبهه‌های حق علیه باطل سهم بسزایی داشتند.

* ولایتمداری رزمندگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ولایتمداری رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان هیچوقت نگاه مادی نداشتند چرا که اگر چنین بود جان خود را برای دفاع از مهین اسلامی فدا نمی‌کردند.
وی با بیان اینکه دید انسان‌ها در مورد ایثار و جانفشانی معنوی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه خداوند در آیه 59 سوره  نساء می‌فرماید: «یا ایها الذین امنو اطیعو الله واطیعواالرسول واولی الامر منکم فان تنزعتم فی شی فردوه الی الله والرسول ان کنتم تومنون بالله و الیوم الاخر ذالک خیر واحسن تاویلا» رزمندگان ما نیز بر همین آیه تکیه کردند و راه خدا و رسول او را در پیش گرفتند؛ این معنویت و حس خدایی است که انسان ایثار و جانفشانی می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درباره نقش بصیرت در دفاع مقدس تصریح کرد: بصیرت به معنای درک‌، آگاهی و شناخت انسان‌هاست و وقتی انسان به بصیرت می‌رسد ولایت‌‌پذیری و ولایت‌مداری در کنار آن معنی پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: ولایت ترسیم‌کننده خط پیامبر(ص) و اهل بیت خداوند است و این بصیرت به واسطه فرستادگان خداوند به علما و سپس رزمندگان منتقل شده است؛ در یک کلام  هر کس گوش به فرمان ولی فقیه باشد ولایت‌پذیر و با بصیرت است.

* نقش ویژه امام خمینی‌(ره) در هشت سال جنگ تحمیلی
آفتابی با اشاره به نقش ویژه امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس افزود: امام خمینی (ره) حکومتی تشکیل دادند که بعد از حکومت  پیامبر و امیرالمومنین (ع) ‌بی‌نظیر بود؛ ایفای نقش ایشان در جهان اسلام و احکام اسلامی موجب بیداری جهان اسلام شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه امام خمینی‌(ره) موجب زنده شدن قرآن و احکام اسلامی شد.
انتهای پیام‌/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول