اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی گردشگری انجام شد؛

تقدیر از خادمان نمونه گردشگری در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: همزمان با روز جهانی گردشگری و با حضور استاندار خراسان رضوی از خادمان نمونه گردشگری در استان تقدیر شد.

تقدیر از خادمان نمونه گردشگری در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت، از خراسان رضوی به عنوان مجموعه‌ای از بهترین نعمت‌هایی که خداوند در اختیار مردم قرار داده یاد کرد.
وی افزود: وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) و تردد بیش از 25 میلیون زائر به مشهد مقدس از جمله مواهبی است که خداوند به ما عطا فرموده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: خدمت به زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) توفیقی است که نصیب مسئولان و خادمان مردم در این استان شده که مسئولان باید این فرصت را غنیمت شمرده و در راستای ارتقای رضایت‌مندی زائران و مجاوران برنامه‌ریزی کنند.
صلاحی تصریح کرد: مسئولان در استان باید زمینه معرفت افزایی زائران را نسبت به جایگاه حضرت رضا(ع) و زیارت این امام همام فراهم کنند و با برگزاری کلاس مناسک برای آنان نسبت به ارتقای معرفت نسبت به ایشان برنامه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه مسئولان استان بیش از هرچیز زمینه سازی برای زیارت با معرفت امام رضا(ع) است، خاطر نشان کرد: مهمترین عاملی که زائران را به سمت مشهد جذب می‌کند همین بارگاه نورانی و ملکوتی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: تمام امکانات استان مانند اسکان مناسب، وسائط حمل و نقل و سایر امکانات رفاهی برای زائران فراهم می‌شود ولی مهمترین مسئله همان زیارت با معرفت حضرت رضا(ع) است.
صلاحی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان، اظهار داشت: احداث هتل های متعدد، توسعه
حمل‌و‌نقل‌هوایی، ریلی و جاده‌ای، توسعه ایستگاه‌های قطار و اتوبوس، توسعه سالن‌های فرودگاه و احداث آزادراه حرم تا حرم، برای افزایش ماندگاری زائران انجام شده است.
وی به مسئولان امر گردشگری در استان توصیه کرد: علاوه بر امکان فراهم آوردن زیارت با معرفت برای زائران، نسبت به معرفی سایر مزایای استان به آنان نیز اقدام کنند.
صلاحی افزود: خراسان رضوی از دیرباز مهد علم، فرهنگ، ادب و هنر بوده و دارای مفاخر متعددی در حوزه های مختلف است که باید برای شناساندن آنان به زائران برنامه‌ریزی شود.
استاندار خراسان رضوی تنوع محصولات کشاورزی در استان را پنج برابر تنوع محصول در سایر استان‌ها عنوان کرد و خواستار معرفی مزایای کشاورزی به زائران و گردشگران شد.
وی صنایع دستی استان را بی‌نظیر توصیف و خاطر نشان کرد: صنایع‌دستی که ریشه در فرهنگ عمیق ایرانی و اسلامی ما دارد از جمله مزایای منحصر به فرد استان است.
وی در ادامه با اشاره به بین‌المللی شدن دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: به زودی واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد نیز راه اندازی خواهد شد و دانشجویانی از سراسر جهان اسلامی را جذب خواهد کرد که این امر، خود در جذب زائر و گردشگر موثر است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول