اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان قم:

دانش‌آموزان قمی با مناطق گردشگری بیشتر آشنا شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: باید زمینه آشنایی دانش‌آموزان قمی با مناطق گردشگری استان فراهم شود.

دانش‌آموزان قمی با مناطق گردشگری بیشتر آشنا شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ارجمندی پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ گردشگری در مدرسه ابتدایی شهید مفتح قم در سخنانی با اشاره به آغاز هفته گردشگری و جهانگردی، دانش‌آموزان را نسل‌های پر امید آینده معرفی کرد که پرچم نظام را به دست خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در روایات و قرآن هم به امر گردشگری تاکید شده است و خداوند در قرآن فرموده به گردش بروید و از مناظر اطراف دیدن کنید که هم پروردگار خود را بشناسید هم از زیبایی‌های طبیعت بهره‌مند شوید و در آخر شکرگزار خالق خود باشید.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در جمع دانش‌آموزان با اشاره به اهمیت فرهنگ گردش و تفریح ابراز داشت: آشنایی و دیدن مناظر طبیعی از قبیل جنگل، دشت، دریا و یا غیرطبیعی از جمله زیارتگاه‌ها، بازارچه‌های قدیمی و آثار به جای مانده از دوران گذشته و تاریخ هزاران سال پیش، سبب افزودن تجربه است.
ارجمندی تصریح کرد: با دیدن این اماکن و مناظر قدرت خداوند آشکار می‌شود و انسان با مشاهده آن شکرگزار نعمت‌های خداوند است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: در استان قم اماکن تفریحی و تاریخی زیادی وجود دارد که دانش‌آموزان نیز می‌توانند به عنوان یک گردش درون شهری از این اماکن و مناطق بازدید کنند و با مراکز گردشی و تاریخی مذهبی استان خود بیشتر آشنا شوند.
در ادامه این مراسم معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به آیه از از قرآن کریم مبنی بر با اهمیت دانستن گردش و گردشگری گفت: گردش امری مهم و قسمتی از زندگی انسان است و باید بدانیم افرادی که در گذشته‌های دور ما در این زمین زندگی می‌کردند، چگونه زیسته‌اند.
مولایی افزود: نگاه کردن به زمین، شهر و جهان یکی از مسائلی است که خداوند به آن توصیه کرده است چرا که مطالعه سبب می‌شود گذشتگان را بیشتر شناخته و قدر زمان حال خود را بدانیم.
وی عنوان کرد:‌ گردشگری درس گرفتن و انجام حرکت انسان در زمان حال است که خود امری مهم محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول