اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان بوشهر انجام شد؛

راه‌اندازی مرکز تخصصی سطح 3 معصومیه در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز تخصصی سطح 3 (کارشناسی ارشد)معصومیه در استان بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی مرکز تخصصی سطح 3 معصومیه در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان حوزه علمیه خواهران کنگان اظهار داشت: در چند سال گذشته در راستای گسترش و تجهیز حوزه‌های علمیه اقدامات ارزشمندی انجام گرفته و شاهد رشد چشمگیری در کیفیت‌بخشی به حوزه‌ها هستیم.
وی افزود: حوزه‌های علمیه در گسترش فرهنگ معنویت در جامعه بسیار تاثیرگذار هستند و مسئولان باید تلاش بیشتری در تقویت این اماکن داشته باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر ساختمان‌های نوساز دو حوزه علمیه خواهران در این استان افتتاح شده و تا پایان امسال نیز ساختمان حوزه‌های علیمه خواهران عسلویه و برازجان به بهره‌برداری می‌رسد.
اسماعیل‌نیا یادآور شد: شش حوزه علمیه خواهران در این استان در یک سال گذشته حتی یک متر زمین نداشته‌اند اما با تلاش‌های صورت گرفته در این مدت کوتاه دو ساختمان حوزه علمیه خواهران به بهره‌برداری رسیده که این نشان از ایجاد تحولی مناسب در این زمینه است.
وی اضافه کرد:‌ تا پایان سال 90 دو حوزه علمیه دیگر نیز در عسلویه و برازجان به بهره‌برداری خواهد رسید و انتظار داریم حوزه‌های دیگر نیز ظرف دو سال آینده با ساختمانی درخور شان طلاب احداث شوند. 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز تخصصی سطح 3 معصومیه در استان بوشهر خبر داد و افزود: این مرکز برای نخستین بار در استان بوشهر راه‌اندازی شده و طلاب در سطح 3 (کارشناسی ارشد) در آن مشغول به تحصیل هستند و در واقع این مرکز از دستاوردهای بزرگ و افتخارات حوزه علمیه خواهران استان بوشهر است.
اسماعیل‌نیا اذعان داشت: موسسه ریحانه‌المصطفی که در ترویج عفاف و حجاب آغاز به کار کرده نیز از دیگر دستاوردهای حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به شمار می‌رود. 
وی اضافه کرد: امیدواریم زیرساخت‌های حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر هر چه زودتر مهیا شده و از بحث سخت‌افزاری آن خارج شویم و بیشتر به محتوا و نرم‌افزار آن بپردازیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) کنگان با زیر بنای یک‌هزار و 100 متر مربع در سه طبقه و مدت یک سال با هزینه شش میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات حوزه علمیه، کمک‌های خیرین و دولت احداث شده است.
وی گفت: انتظار داریم با گسترش حوزه‌های علمیه شاهد توسعه فرهنگ معنویت و نشر ارزش‌های اسلامی در جامعه باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول