اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام «بان‌کی‌مون» به همایش گردشگری مرودشت:

گردشگری موجب ایجاد تفاهم بین ملت‌هاست

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به منظور افتتاح همایش بین‌المللی گردشگری مرودشت گفت: گردشگری نقش قدرتمندی در ایجاد تفاهم و احترام بین ملت‌ها دارد.

گردشگری موجب ایجاد تفاهم بین ملت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، در پیامی که از سوی دبیرکل سازمان ملل به منظور افتتاح همایش گردشگری و توسعه پایدار در دانشگاه مرودشت از سوی پرفوسور پیترسون معاون سازمان گردشگری جهانی قرائت شد، آمده است: شعاری که سال جاری برای روز جهانی گردشگری انتخاب شده است، «گردشگری پیوند دهنده فرهنگ‌ها»، حاکی از نقش قدرتمند گردشگری در ایجاد تفاهم و احترام متقابل میان ملت‌هاست.
وی افزوده است: اگر فردی بخواهد یک فرهنگ جدید را بشناسد بهترین راه این است که آن را خود تجربه کند.
دبیرکل سازمان ملل یادآور شده است: گردشگری پیوندی فوق‌العاده میان دیدار کننده و جامعه میزبان ایجاد می‌کند و ارتباط و تعامل میان آن‌ها را افزایش می‌دهد و برقراری ارتباط متقابل میان مردمی با پیشینه‏ متفاوت، اساس پذیرش سایر فرهنگ‏ها است و در دنیایی که ملت‌ها به شدت برای همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر تلاش می‌کنند، گردشگری می‌تواند پل ارتباطی ملت‌ها با یکدیگر باشد و در ایجاد صلح و دوستی ایفای نقش کند.
بان‌کی‌مون در ادامه پیام خاطرنشان کرده است: نقش گردشگری در توسعه از سهم آن به عنوان عامل کننده ایجاد اتحاد جهانی پیشی می‌گیرد و در عصری که در سراسر جهان بی‌ثباتی اقتصادی وجود دارد، گردشگری به دلیل ایجاد فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی و کمک به کاهش دادن شکاف میان غنی و فقیر بیش از پیش از اهمیت برخوردار است.
وی در ادامه بیان داشته است: تمام کسانی که در عرصه‏ گردشگری فعالیت می‌کنند را تشویق می‌کنم که از اصول 10 گانه کدهای جهانی اخلاق گردشگری تخطی نکنند و این دستورالعمل‌ها که در سال 2001 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای توسعه گردشگری مسئولانه و پایدار تصویب شدند، بر پایه وجود رابطه متقابل میان گردشگری و صلح، حقوق انسانی و تفاهم قرار دارند.
وی همچنین دراین پیام بیان داشته است: روز جهانی گردشگری، فرصتی است برای اینکه اهمیت گردشگری در ایجاد رفاه و دوستی در سراسر جهان را یادآور شویم و با سایر فرهنگ‌ها رابطه برقرار کنیم و تنوع انسانی را جشن بگیریم و از یاد نبریم که گردشگری نیروی محرکه‌ای است که به کمک آن می‌توانیم تفاهم، شناخت، اتحاد و صلح بیشتری را در سراسر جهان برقرار کنیم.
دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان از مسئولان برگزارکننده همایش به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدردانی کرده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول