اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد:

پیشرفت 70 درصدی تصفیه‌خانه گچساران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد، میزان پیشرفت تصفیه‌خانه گچساران را 70 درصد عنوان کرد و گفت:بخشی از تصفیه‌خانه این شهرستان در فاز اول به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشرفت 70 درصدی تصفیه‌خانه گچساران
علی‌جان صادق‌پور امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آبفای کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر هزار کیلومتر شبکه توزیع آب شرب وجود دارد که سالانه بخشی از این شبکه‌ توسعه و بازسازی می‌شود.
وی با اشاره به فرسودگی نزدیک به 40 درصد شبکه‌های توزیع آب در کهگیلویه و بویراحمد افزود: سالانه 60 کیلومتر از شبکه‌های توزیع در این استان تعویض می‌شوند.
صادق‌پور میزان هدر‌روی آب در کهگیلویه و بویراحمد را 30 درصد عنوان کرد و توسعه و بازسازی شبکه توزیع، فرهنگ‌سازی و جلوگیری از انشعابات غیر مجاز و استقرار سیستم های هوشمند کاهش فشار آب را از جمله عوامل مؤثر در کاهش مصرف آب برشمرد.
مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در کاهش مصرف آب تصریح کرد: به نسبت مدت مشابه سال گذشته، مصرف آب شرب در کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه چهارم سال 89 افزون بر 10 درصد و در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 15 درصد کاهش یافته است.
صادق‌پور از اجرای 100 درصدی مصوبات سفرهای اول و دوم رئیس جمهور و هیئت همراه به کهگیلویه و بویراحمد در بخش آب و فاضلاب شهری خبر داد.
وی گفت: در سفر سوم رئیس جمهور به این استان، 600 میلیون ریال برای تصفیه‌خانه‌های یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام و سی‌سخت مصوب شد که تاکنون 10 درصد آن وصول شده است.
صادق‌پور میزان پیشرفت تصفیه‌خانه گچساران را 70 درصد و کل پروژه را نزدیک به 20 درصد عنوان داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان استانی و شهرستانی بخشی از تصفیه‌خانه این شهرستان در فاز اول به بهره‌برداری می‌رسد.
این مقام مسئول بیان داشت: 95 درصد از آب شرب شهری کهگیلویه و بویراحمد از سفره‌های زیر زمینی تأمین می‌شود.
صادق‌پور افزود: تعداد 70 حلقه چاه آب عمیق و نیمه عمیق آب شرب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که اکنون 54 حلقه چاه در مدار آبرسانی بوده و آب مناطق شهری را تأمین می‌کند.
مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس پرافتخارترین سند عزت مردم ایران در دفاع از کیان اسلامی است.
صادق‌پور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نتیجه‌ای که دفاع مقدس در پی داشت بیداری و جنبش‌های اسلامی و فرار سردمداران رژیم‌های غاصب از کشورهای اسلامی بوده که این از برکات تأسیس نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه از دیگر عوامل پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی، حضور جوانان بسیجی در دفاع مقدس بود، ابراز داشت: ایران از نظر توانایی‌ مادی و نظامی از دشمن عقب بود اما حضور عاشقانه جوانان با لبیک گویی به ولایت، راه دفاع را هموار و آن را به دفاعی مقدس تبدیل کرد.
مقام عالی آبفای کهگیلویه و بویراحمد افزود: دفاع مقدس برای ملت ما دارای ثمرات و نتایج بسیار ارزشمند بوده که تا قرن‌ها زنده و ماندگار می‌ماند. 
صادق‌پور تصریح کرد: خودکفایی ایران در زمینه‌های مختلف و فناوری‌ها همه نتیجه دفاع مقدس و ثمرات پایمردی رزمندگان اسلام است.
به گزارش فارس در این مراسم از 86 رزمنده، 24 جانباز، 25 آزاده و 9 خانواده‌ شهید گچساران و دهدشت و 60 نفر از فرزندان ممتاز پرسنل آبفای این دو شهرستان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول