اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه استان بوشهر:

حوزه‌های علمیه عامل بقای نظام اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه استان بوشهر گفت: حوزه‌های علمیه امروز عامل دوام و بقای نظام اسلامی هستند.

حوزه‌های علمیه عامل بقای نظام اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهر بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) در کنگان اظهار داشت: گسترش فرهنگ دینی امری مهم است و توسعه و تقویت حوزه‌های علمیه در شهرستان‌های مختلف نقش اساسی در این مهم دارد.
وی افزود: استان بوشهر استانی ولایت‌مدار با مردمانی مومن و انقلابی است و شاهد گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در سرتاسر استان هستیم.
 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر می‌تواند استانی حوزوی مانند قم در جنوب ایران اسلامی باشد خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان اجرایی و مردم در راستای توانمند کردن حوزه‌ها اهتمام ورزند. 
 صفایی بوشهری با اشاره به تاثیر فراوان حوزه‌های علمیه خواهران بر فرهنگ جامعه اظهار داشت: با گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه در جهان باید فضایی برای ارائه فرهنگ اسلامی ایجاد کرد. 
 وی اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران یکی از تجلی‌های کوثر رسول خدا(ص) است و طلاب خواهر ضمن تحصیل علم و تهذیب نفس می‌توانند فرزندانی را تربیت کنند که در حوزه‌های علمیه برادر و خواهر برای رونق و نشو و نمای دین در آینده منشاء اثر و برکاتی باشند. 
 نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تحقیر و انحراف دختران و زنان ایرانی اذعان داشت: افتتاح این مرکز دینی و دانشگاه علمی می‌تواند در نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان اثرگذار باشد. 
صفایی بوشهری با اشاره به برکات حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه امروز عامل دوام و بقای نظام اسلامی هستند.
 وی با تقدیر از روحیه انقلابی مردم شهرستان کنگان و سابقه درخشان آنها در طول 32 سال گذشته افزود: امیدوار هستیم با همت امام جمعه توانمند و فاضل این شهرستان و مردم و مسئولان شاهد احداث ساختمان حوزه علمیه برادران در این شهر نیز باشیم.
امام جمعه کنگان نیز بیان داشت: گسترش حوزه‌های علمیه در استان با تلاش امام جمعه استان با شتاب و کیفیت خوبی در حال انجام است و روز به روز شاهد توانمندتر شدن حوزه‌ها هستیم.
حجت‌الاسلام محمود محمودی افزود: حوزه علمیه خواهران کنگان نقش اساسی در تربیت طلاب خواهر در استان دارد و امیدوار هستیم بتوانیم به نتایج لازم برسیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول