اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کرمان:

باید نگاه خود را به شهدا عمیق کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: نگاه خود را به شهدا عمیق کنیم و آنها را تنها نگذاریم.

باید نگاه خود را به شهدا عمیق کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد واحد کرمان اظهار داشت: طبق کلام امام خمینی (ره) تربت شهدا دارالشفاست.
وی با ذکر کراماتی از شهیدان دوران دفاع مقدس بیان داشت: شک نداشته باشید که این مکان مقدس‌ترین مکان دانشگاه است و باید نگاه خود را به شهدا عمیق کنیم و آنها را تنها نگذاریم.
رضا یکتاپور معاون عمرانی دانشگاه آزاد نیز در این مراسم با تشریح چگونگی طراحی و مفهوم این طرح افزود: این بنا یک فرم انتزاعی از یکی از ابعاد کعبه با متراژ هشت در هشت است.
وی گفت: در این بنا از آجر سنتی که نمایان‌گر زمانی است که دفاع مقدس در آن انجام شده و بنای آلومینیومی نشانه جوانی و طراوت بافت دانشگاه به کار رفته است.
یکتاپور تصریح کرد: نمای آجری آن از دل زمین بیرون آمده که نمایان‌گر فرهنگ شهادت است و با بنای آلومینیومی در آمیخته که یکی به سمت خداوند رفته و سمت دیگر آن به سوی بالا یعنی تا ابد این جریان ساری و جاری است.
وی بیان کرد: مقبره پنج شهید گمنام با پنج گل لاله سنگی تزئین شده که گل لاله مظهر شهادت در ادبیات کشورمان است.
یکتاپورگفت: زمانی می‌خواهیم وارد این بنا شویم از سنگ‌های خشن باید بالا رویم که نماد و سمبل زندگی دنیا است و وقتی داخل بنا می‌شویم، سنگ‌های صاف و صیقلی قرار دارد که حاکی از دل پاک و صداقت شهدا است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان نیز دراین مراسم اظهار داشت: اقدام دانشگاه آزاد در میزبانی پیکر پاک پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس ستودنی است.
محمد تکلوزاده افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس ارکان اساسی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی هستند.
وی بیان داشت: جوانان برومند این مرز و بوم ارزشمندترین گوهر خود را که جانشان بود در طبق اخلاص گذاشتند و در دفاع از دین و میهن خود فدا کردند.
تکلوزاده بیان کرد: شهدا آرامش و آسایش را به ما هدیه دادند و امروز ما نه تنها بر پیروزی و سربلندی ایران اسلامی در همه عرصه‌ها افتخار می‌کنیم، بلکه شاهد موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف خاورمیانه و آفریقا هستیم که از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول