اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنا موسسه روایت سیره شهدا:

شهدا منتظران واقعی امام زمان(عج) بودند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهیدان همیشه وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) را حاضر و ناظر بر اعمال و رفتارخویش می‌دیدند و رضایت حضرت را در راس امور خویش قرار داده بودند.

شهدا منتظران واقعی امام زمان(عج) بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌مهدی ماندگاری سه‌شنبه شب در جمع پرشور زائرین مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: یکی از برترین ویژگی‌های شهدای ما این بود که همیشه امام زمان (عج) را حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار خویش می‌دیدند.
وی با اشاره به سخنی از مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) افزود: ایشان همیشه به کسانی که گره به کارشان می‌افتاد می‌فرمودند به مسجد مقدس جمکران بروید و دو رکعت نماز استغاثه به ساحت مقدس حضرت ولیعصر ارواحنا بخوانید تا خود حضرت مشکلات شما را برطرف کند.
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: امام زمان (عج) صاحب همه عالم است، باید کاری کنیم تا وجود نازنین و بابرکت آن حضرت را در طول زندگی خود حس کنیم و رضایتش را سرلوحه همه برنامه‌های خویش قرار دهیم.
وی عنوان کرد: هر کسی می‌خواهد به وصال معشوق خود برسد باید از خیلی چیزها بگذرد، دیدن روی زیبای حضرت مهدی (عج) با انجام گناه و معصیت امکان‌پذیر نیست برای رسیدن به معشوق نه تنها باید از گناه بگذریم، بلکه باید از محبوب‌های زندگی خویش نیز صرف نظر کنیم.
ماندگاری با اشاره به آیه 27 سوره یاسین بیان کرد: در این آیه خداوند متعال از قول شهید به اطرافیان او می‌گوید ای کاش می‌دانستند که پروردگار عالمیان چگونه از ما پذیرایی می‌کند و ما را در بهترین منزلگاه‌های بهشت خود جای می‌دهد.
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: ما دو گناه داریم یا حق الله است و یا حق الناس، نخستین قطره خونی که از شهید روی زمین می‌ریزد همه گناهان او بخشیده می‌شود الا حق الناس که در روز قیامت بخشیده می‌شود و خداوند وکیل او می‌شود و به کسانی که به گردن شهید حق دارند می‌گوید شما عزیز مرا ببخشید تا من هم شما را ببخشم.
وی تاکید کرد: نخستین هزینه‌ای که باید برای کسب رضایت امام زمان داشته باشیم گذشتن از گناه است، امروز در جامعه یک اتفاق ناگوار در حال رخ دادن است و آن این است که مردم هم امام زمان را دوست دارند و هم انجام گناه و معصیت را که این دو با هم جمع شدنی نیست، خوش به حال کسانی که با امام زمان خود عهد می‌کنند تا دست از گناه بکشند.
ماندگاری انجام گناه و معصیت را همانند عایقی دانست که انسان‌ها به دور خود می‌کشند و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با امام زمان (عج) دوست باشیم و حضرت ولیعصر صدای ما را بشنود باید از دست از گناه شست و به درگاه خداوند متعال توبه کرد.
وی در پایان افزود: ما نیز باید سیره و روش شهدا را به عنوان الگویی همیشگی در زندگی خویش قرار دهیم تا بتوانیم با ترک گناه و معصیت رضایت قلب مقدس و نازنین حضرت ولیعصر (عج) را به دست آوریم تا خداوند متعال نیز از ما راضی و خشنود شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول