اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر شهیدان زین‌الدین:

باید روند کاربردی شدن ارزش‌های دفاع مقدس را ارزیابی کنیم

خبرگزاری فارس: مادر شهیدان زین‌الدین گفت: دفاع مقدس به معنای دفاع از حق و حقیقت است و‌ باید در این زمینه تامل کنیم که تا چه میزان به ارزش‌هایی که‌ به خاطر آن خون‌های فراوانی ریخته شد توجه داشته و آن را کاربردی کرده‌ایم.

باید روند کاربردی شدن ارزش‌های دفاع مقدس را ارزیابی کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، زینب اسلام‌دوست ظهر امروز در مراسم رونمایی از 59 کتاب دفاع مقدس که در منزل شهیدان زین‌الدین برگزار شد، به آیاتی از قرآن کریم در ‌ارتباط‌ با رسالتی که خداوند بر دوش حضرت موسی(ع) گذاشته تا قوم ظالمین را به سوی نور هدایت کند اشاره و اظهار کرد: خداوند همواره بر حضرت موسی(ع) تاکید می‌کند تا به‌ این قوم خود روزهای خدا را یاد آوری کن و همچنین قرآن مجید مخاطبان خود را به یادآوری اسوه‌ها فرا می‌خواند.
وی در ادامه بیان کرد: پروردگار به پیامبر فرمان می‌دهد که مردم را از روزهای خدا آگاه کن و به یاد آنها بیاور چه حوادثی در آن روزگار رخداده و چه نتایجی به وجود آمده است.
مادر شهیدان زین‌الدین ضمن تبیین هدف پروردگار از روز خدا گفت: با وجود اینکه همه روزها روز خداست روزهایی هستند که در تاریخ تجلی بیشتری یافته که‌ از جمله آنها می‌توان به عبور قوم مسلمین از رود نیل و غرق شدن فرعون اشاره کرد که این روز یادآور عذاب ستمگران و حوادث شگفت است.
وی ادامه داد: آنچه امروز برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد روزهای دفاع مقدس در برابر تجاوز، ظلم و جنایت قدرت‌های فاسد است.
اسلام‌دوست ابراز کرد: یادآوری روزهای رویارویی مردم با متجاوزان خود گام مهمی در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است و در این خصوص باید به تبیین معانی ارزشی دفاع مقدس پرداخته شود.
وی به تفسیر معانی دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس به معنای دفاع از حق و حقیقت است و‌ باید در این زمینه تامل کنیم که تا چه میزان به ارزش‌هایی که‌ به خاطر آن خون‌های فراوانی ریخته شد توجه داشته و آن را کاربردی کرده‌ایم.
مادر شهیدان زین‌الدین پرداختن به آثار مکتوب دفاع مقدس و زنده نگه داشتن آن دوران را عمل به دستورات قرآن کریم عنوان کرد و گفت: لازم است به یاد بیاوریم که امام خمینی(ره) چگونه اسلامیت را فریاد کردند و ظلمت زمان منجر به تبعید ایشان شد.
وی ادامه داد: باید به یاد بیاوریم که بذر انقلاب با فریادها و سخنرانی‌های امام خمینی(ره) در بدترین شرایط کاشته شده و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب و آزادی ایران اسلامی از چنگال اجنبی‌ها شد.
مادر شهیدان زین‌الدین به سخنان امام اشاره کرد و گفت: ایشان با تیزبینی فرمودند «عصری که در آن زندگی ‌می‌کنیم روز بیداری ملت‌هاست» و کلام امام امروز پس از گذشت 30 سال تحقق یافت و ما شاهد بیداری اسلامی در سراسر جهان و واژگونی حکومت‌های ظالم هستیم.
اسلام‌دوست ادامه‌ داد: فریاد اسلام‌طلبانه ایران امروز سراسر جهان را فراگرفته و یکی پس از دیگری طومار استکبارگران جهان در هم پیچیده می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: نباید از نقل حماسه‌های دلیر مردان آن زمان که با رشادت در راه خدا جنگیدند غافل شد و این مهم مسئولیت نویسندگان و تحلیل‌گران را سنگین‌تر می‌کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول