اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

تعلیم دانش‌آموزان با اخلاق اسلامی همراه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوکان گفت: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید با اخلاق اسلامی همراه باشد تا علاوه بر کسب علم و دانش در زمینه آموزه‌های دینی توانا باشند.

تعلیم دانش‌آموزان با اخلاق اسلامی همراه باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه 12 اردیبهشت این شهرستان اظهار داشت: کشورهای عربی در سایه علم و دانشی که امروز به دست آورده‌اند در مقابل طاغوت و طاغوتیان ایستادگی و طاغوت را از غیرطاغوت شناسایی می‌کنند.
وی افزود: ملت ایران به سبب جهاد و دفاعی که انجام دادند دست طاغوت و طماعان را از کشور کوتاه کردند و این امر سبب شده تا جوانان این مرز و بوم الگویی برای سایر کشورها باشند.
خلیفه‌زاده، در عین حال با اشاره به امکانات موجود در آموزش و پرورش گفت: امکانات برای تعلیم و تربیت در نظام اسلامی ایران فراوان است و در این ارتباط دانش‌آموزان علاوه بر تلاش در کسب علم و دانش باید مطیع معلمان خود باشند.
فرماندار بوکان هم نیز اظهار داشت: هدف از حمله رژیم صدام به ایران اسلامی ممانعت از پیروزی و تثبت انقلاب اسلامی ایران به عنوان قدرتی جدید در منطقه بود.
حسن عباسی افزود: لشکرکشی ارتش بعث عراق با حمایت استکبار جهانی و کشورهای غربی در 31 شهریورماه سال 1359 با مقاومت ملت بزرگ ایران مواجه شد و سرانجام پس از گذشت مدت زمان کوتاه در سراسر جبهه‌ها پیش روی دشمن متوقف شد و ارتش متجاوز در پشت مرزهای ایران اسلامی زمین‌گیر شد و این در حالی بود که رژیم بعث عراق توسط آمریکای جهان‌خوار و سایر کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه‌ای در ابعاد مختلف پشتیبانی می‌شد اما ملت ایران به رهبری امام راحل (ره) و با پیروی از ایمان و وحدت و همدلی توانست دشمنان را شکست داده و به پیروزی برسد و امروز دشمنان توانایی مقابله با نظام توانمند و مقدس جمهوری اسلامی را ندارند.
فرماندار بوکان به اهداف اصلی از حمله عراق به ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از حمله  رژیم صدام به ایران اسلامی این بود که مانع از پیروزی و تثبت انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک قدرت جدید در منطقه شود.
همچنین با این تجاوز درصدد جدایی خوزستان و اروند رود از ایران اسلامی بود.
وی افزود: هدف ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دفع تجاوز و دفاع از کیان اسلامی بود و به اذعان بسیاری از مورخان ، رژیم بعثی عراق متجاوز بوده و ایران اسلامی از کیان خود دفاع می‌کرده است و آغازکننده و تجاوزگر را رژیم عراق می‌دانستند که به حقیقت هم تجاوزگر بود.
فرمانداربوکان به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بسیار گرانبهایی را به ارمغان آورد که می‌توان به افزایش اعتماد به نفس، خودباوری ملی، وفاق ملی، تحولات اساسی در صنایع دفاعی و نظامی، شناسایی دوستان و دشمنان انقلاب، افزایش ظرفیت و توان کشور در تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و الگو شدن انقلاب اسلامی ایران به عنوان کشوری حامی مستضعفان  و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.
فرماندار افزود: نظام آموزش و پرورش نظامی گسترده است که بدنه وسیعی دارد و وظیفه آموزش و پرورش توسعه جانبه و تضمین و شکوفایی آن به لحاظ علمی است و رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و اداره کننده جامعه است و می‌تواند نیروهای مورد نیاز بخش صنعت، آموزش و خدمات را تأمین ‌کند.
وی اضافه کرد: وظیفه دیگر آموزش و پرورش حفظ و تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انتقال این فرهنگ به نسل آینده و تربیت نیروهای ارزشی، خلاق و پویای جامعه است.
این مسئول افزود: امسال 43 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 300 کلاس درس مشغول تحصیل خواهند شد و 37 کلاس درس را  نیز امسال به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بوکان نیز در این مراسم گفت: مفیدترین الگو برای اداره مدرسه، بهره‌گیری از باورهای مشارکتی و گروهی است و حاکمیت فردی در مدرسه بی‌شک موفقیت کمتر و مشکلات اجرایی فراوانی به همراه دارد.
علی رحمانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در بوکان با حضور 43 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی تاکید کرد: مدارس ما باید محلی برای آموزش و بصیرت، خلاقیت، نوآوری و به ثمر رسیدن تمام استعدادهای فرزندان این مرز و بوم باشد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: این هفته یادآور ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های حماسه‌سازان هشت سال دوران دفاع مقدس است که نام آنها در یادها ماندگار خواهند بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش بوکان ادامه داد: این شهرستان در سایه تلاش جمعی تمام متولیان امر به ویژه دبیران در سال گذشته بهترین دوران خود را سپری کرده به طوری که در رشته پزشکی 32 نفر از دانش‌آموزان در دانشگاه‌های دولتی از طریق کنکور سراسری پذیرش شده‌اند که از این نظر بوکان رتبه نخست آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول