اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران عنوان کرد:

صادرات سالانه 2.5 میلیارد دلاری شیر از ایران

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با اعلام اینکه افزایش تولید و مصرف سالانه 20 درصد لبنیات در کشور پیش‌بینی شده است، گفت: در زمینه رشد صادرات نیز تا پایان برنامه پنجم، صادرات سالانه رقم 2.5 میلیارد دلار دور از ذهن نیست.

صادرات سالانه 2.5 میلیارد دلاری شیر از ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا باکری صبح امروز در همایش صنایع لبنی ایران که در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال برگزاری است، اظهار داشت: 41 انجمن و 100 واحد تولیدی با در اختیار داشتن 71 درصد بازار مصرف لبنیات ایران با این انجمن همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه با تاسیس خانه شیر ایران تشکل خانه صنعتی لبنیات ایران تحقق می‌یابد، تصریح کرد: در 30 سال گذشته پس از استقرار جمهوری اسلامی واردات کالاهای لبنی خاتمه یابد و کشور را به خودکفایی در انواع تولید فرآورده های لبنی برساند. 
 
رشد 120 درصدی در صادرات لبنیات ایران
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب اسلامی با طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها شروع شده است، افزود: این به معنای پایان یک دوران و آغاز شرایط اقتصادی جدید است.
وی با اشاره به اینکه با آمدن غضنفری در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و شعار وی در این بخش که دوران تولید به تولید خاتمه یافته و باید به دنبال تولید بر محور صادرات باشیم، گفت: صنعت لبنیات ایران با درک این پیام وزیر در چهار ماهه اول امسال با رشد 120 درصدی صادرات لبنیات ایران سرآمد صنایع غذایی شد.
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با اعلام اینکه اهداف کلان این صنعت در برنامه پنجم توسعه کشور تحقق مصرف سرانه 167 کیلوگرم شیر به صورت سالانه است، بیان کرد: این مسئله به عنوان یک هدف برای این صنعت است. 
  
افزایش تولید و مصرف سالانه 20 درصد لبنیات در کشور

وی با اشاره به آمار مصرف سرانه شیر کشور بر اساس اعلام انستیتو تغذیه کشور گفت: در حال حاضر سرانه مصرف شیر در کشور 85 کیلوگرم است که باید برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کرد.
باکری با بیان اینکه افزایش تولید و مصرف سالانه 20 درصد لبنیات در کشور پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: از نظر اشتغالزایی شیر و لبنیات، کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی این بخش 15 درصد جمعیت کشور را مشغول به کار کرده است.
وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه پنج ساله توسعه کشور باید حداقل 6 میلیون نفر جدید در چرخه اقتصادی کشاورزی و این بخش مشغول به کار شوند، گفت: در زمینه رشد صادرات نیز تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور رقم 2.5 میلیارد دلار صادرات سالانه دور از ذهن نیست.
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تحول اقتصادی در این بخش را نیازمند همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه دامداران برشمرد و خاطرنشان کرد: دامداران تلاش گسترده‌ای را برای رشد و توسعه شیر خام انجام داده اند. 
 
در مقطعی 10 میلیون تن تولید شیر خام محقق شد

وی با اعلام اینکه در مقطعی 10 میلیون تن تولید شیر خام محقق شد، تصریح کرد: عواملی مانند خشکسالی و مشکلات اقتصادی شرایط را فراهم کرد تا تولید شیر خام به سقوط برسد.
باکری با بیان اینکه هم اکنون در تولید شیر با سقوط به مرز 6 میلیون تن روبرو هستیم، گفت: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت باید برای تولید موزون با اتحادیه‌ها همکاری کنند.
وی قیمت‌گذاری و بحث‌های این بخش را از دیگر مشکلات پیش ‌روی این صنعت عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم که کارگروه‌های استانی در تحول و تحقق اهداف پیش بینی شده برای توسعه صنعت شیر ایران همکاری کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول