اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز برداشت پسته از 8 هزار هکتار باغ

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت پسته از 8 هزار هکتار باغات پسته استان خبر داد.

آغاز برداشت پسته از 8 هزار هکتار باغ
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در بازدید از باغات پسته استان اظهار داشت: از سطح 8 هزار هکتار زیر کشت پسته استان حدود 70 درصد آن بارور است که پیش‌بینی می‌شود مقدار 10 تن پسته به ارزش اقتصادی 500 میلیارد ریال از این سطح برداشت شود.
وی پسته را یکی از محصولات صادراتی عنوان کرد و گفت: پسته تولیدی خراسان جنوبی در هفت ترمینال ضبط مکانیزه و چهار کارگاه نیمه مکانیزه در شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، قاین و سرایان فرآوری می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: عمده مناطق تولید پسته استان خراسان جنوبی به ترتیب بشرویه، فردوس، بیرجند و قاین است.
هادربادی با اشاره به اقدامات سازمان در راستای حمایت از باغداران افزود: طرح مدیریت و نگهداری باغات، اصلاح ساختار بستر باغ، استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار به منظور کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آب و آموزش باغداران برای تولید محصول سالم بهداشتی از جمله این اقدامات است.
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود عوامل فوق سبب افزایش 10 درصدی تولید نسبت به سال گذشته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پسته ارزش غذایی فراوانی دارد، گفت: پسته داری مواد غذایی فوق‌العادی است که برای تقویت بیماران و اشخاص ضعیف مناسب است
.هادربادی بیان داشت: پسته مواد مختلفی دارد که شامل پروتئین، آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین ب و پتاسیم است.
وی ادامه داد: مغز پسته به علت داشتن آهن خونساز است و کسانی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقداری پسته بخورند و پسته برای مغز، آرامش قلب و اعصاب، بازکردن مجاری کبد، معده، سرفه و اسهال خونی مفید است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول