اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

افزایش 43 درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از افزایش 43 درصدی سفر گردشگران خارجی به استان خبر داد.

افزایش 43 درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی
تراب محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: میزان گردشگران خارجی ورودی به استان در پنج ماه اول سال 89 حدود 150 هزار نفر بود که این میزان در پنج ماه امسال به بیش از  215 هزار نفر رسید.
وی افزود: این آمار مربوط به گردشگران خارجی وارد شده از فرودگاه بین‌المللی تبریز، راه آهن تبریز و پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز است و گردشگران خارجی وارد شده از استان‌های دیگر در این آمار محاسبه نشده است که اگر گردشگران وارد شده از استان‌های دیگر و گردشگرانی که با تورهای مسافرتی وارد آذربایجان‌شرقی می‌شوند نیز به این آمار اضافه شود این میزان می‌تواند افزایش چشمگیری داشته باشد.
محمدی دلیل افزایش آمار گردشگران را چنین بیان کرد: در سال‌های گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی انجام گرفته و این تبلیغات توانسته است در جذب گردشگران خارجی موثر واقع شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: لغو روادید بین ایران و کشورهای ترکیه، و جمهوری آذربایجان، تنوع مناطق گردشگری و فراوانی آثار تاریخی نیز از جمله عوامل افزایش گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی است.
وی خاطر نشان کرد: توریسم درمانی نیز یکی از عوامل مهم جذب گردشگران خارجی به آذربایجان‌شرقی است و تعداد زیادی از این آمار برای استفاده از امکانات درمانی به استان سفر می‌کنند.
محمدی گفت: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان که دولت نیز توجه ویژه‌ای به آن دارد بتوانیم به اهداف سند چشم انداز و سایر برنامه‌های توسعه در بخش گردشگری نایل شویم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول