اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با فارس:

استعفای مدیران بانکها تایید نشده است/مستعفیان متخلف مجازات می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از عدم تایید استعفاها و برکناری مدیران بانک‌های کشور خبر داد.

استعفای مدیران بانکها تایید نشده است/مستعفیان متخلف مجازات می‌شوند
عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه هنوز استعفای مدیرعامل بانک ملی و برکناری مدیرعامل بانک صادرات از طریق مراجع ذی‌صلاح اعلام نشده است، گفت: وزیر اقتصاد در آمریکا به سر می‌برد و این استعفاها باید به تایید ایشان برسد.
وی با اعلام اینکه نتیجه قطعی این استعفاها تا ظهر امروز مشخص می‌شود، افزود: تا آنجایی که می‌دانیم این عمل رخ داده و این افراد خودشان صلاح دیدند که استعفا دهند.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با این تخلف بزرگ در نظام بانکی کشور شرایط برای ادامه فعالیت این افراد مهیا نبود، تصریح کرد: به دلیل نقش اصلی این دو بانک در جریان اختلاس اخیر برکناری و استعفاها لازم بود.
 
* دستگاه قضایی حکمی برای برکناری نداده است
وی با تاکید بر اینکه هنوز از سوی دستگاه قضایی حکمی برای این پرونده صادر نشده است، یادآور شد: به جز مواردی که عوامل اصلی اختلاس جلب شده‌اند قوه قضائیه هیچ حکم دیگری صادر نکرده است.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به این سؤال که این برکناری و یا استعفا به معنای مقصر بودن این افراد در این اختلاس است، یادآور شد: زمانی که در بدنه یک مجموعه اتفاقی رخ می‌دهد شاید مدیران بالادست مقصر نباشند اما به دلیل اینکه در این مجموعه رخ داده باید استعفا داده می‌شد.
وی ادامه داد: زمانی که هزار تومان یک تحویلدار بانک در پایان روز با کسری مواجه می‌شود مدیران در تهران آن را در حساب فرد منظور می‌کنند اما حجم به این مقدار جابه‌جایی اسناد را متوجه نشده باشند.
یوسفیان‌ملا با بیان اینکه شاید این مدیران در روند اختلاس نقشی نداشته باشند، اظهار داشت: این حداقل کاری بود که این مدیران می‌توانستند برای حادثه ایجاد شده انجام دهند.
 
* استعفا و برکناری مرهم درد مردم است
نماینده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه این استعفاها و برکناری‌ها مرهمی بر آمال مردم است، گفت: وقتی یک فرد عادی برای یک تا 2 میلیون تومان تمام زندگی خود را گرو می‌گذارد اختلاس به این بزرگی در نظام بانکی یک درد است.
وی اظهار داشت: در کشورهای اروپایی با یک تصادفی که ناشی از قصور باشد وزیران بخش‌ها مرتبط استعفا می‌دهند در حالی که شاید مقصر دست چندم باشند این باید فرهنگ شود که افراد نظارت بیشتری بر زیرمجموعه خود داشته باشند.
 
* مستعفیان متخلف مجازات می‌شوند
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استعفاها به معنای گناهکار یا بی‌گناهی این افراد در اختلاس نیست، تصریح کرد: کسانی که در این پرونده مقصر هستند چه استعفا داده باشند و چه نه، مجازات می‌شوند.
وی گفت: ممکن است بخشی از این اختلاس نیز به دلیل کوتاهی باشد که قطعا با این قصور نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
انتهای‌ پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول