اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رفسنجان:

ریشه اختلاس‌ها باید سوزانده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رفسنجان گفت: ریشه اختلاس‌ها باید سوزانده شود و جلوی ریختن آبروی جامعه اسلامی باید گرفته شود.

ریشه اختلاس‌ها باید سوزانده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس به اشاره به اصول پنج‌گانه زندگی که امام صادق (ع) آن‌ها را بیان کردند، اظهار داشت: اسلام بر پنج اصل استوار است.
رمضانی‌پور عنوان کرد: اصل ولایت که پنجمین اصل است از دیگر اصولی مانند نماز، زکات، روزه و حج بالاتر و مهم‌تر است.
وی افزود: آموزش عبادت و معنویت در کنار دیگر آموزش‌هایی که به فرزندانمان می‌دهیم از لزومات تربیتی است و والدین باید به فرزندان خود این آموزش‌ها را بدهند و نسبت به آن حساس باشند.
وی نماز خواندن کودکان از سن هفت سالگی را موجب عادت کردن آنها به این فریضه مهم دانست و تصریح کرد: پدر و مادر باید در سن سه سالگی کلمه توحید را به فرزندان بیاموزند.
امام جمعه رفسنجان افزود: والدین باید تا سن هفت سالگی قبله و سجده کردن، اجزای نماز اعم از رکوع  و سجود و وضو گرفتن را به آن‌ها بیاموزند تا این عادتی شود تا وقت رسیدن به سن تکلیف مشکلی در زمینه نماز نداشته باشند.
وی از زندگی پر از درس اخلاقی امام صادق (ع) به عنوان الگو در تمام مراحل زندگی یاد کرد و بیان داشت: نام نیکو بر فرزندان خود بگذارید و روز قیامت پدران مسئول نامگذاری فرزندان هستند و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.
خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به برپا داشتن مراسم شهادت ایشان در شب و روز شهادت تاکید کرد و گفت: امام صادق (ع) در دورانی سخت و دشوار با وجود گرفتاری‌های سیاسی فراوانی که داشتند، فقه را زنده کردند.
خطیب جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: امروز تمام مراجع دنیا حتی مراجع اهل سنت فقه خود را از امام صادق (ع) می‌گیرند و ما به این افتخار می‌کنیم که مذهب شیعه جعفری داریم.
رمضانی‌پور مادران را به تربیت صحیح دختران توصیه و اذعان کرد: در جامعه اسلامی که چادر حجاب برتر است، چرا باید مادری که محجبه و با کمالات است به دلیل عقب نماندن دخترش از مد روز و همسالانش در بی‌حجابی او سهیم باشد.
وی با اشاره به جدیت والدین در تحصیل که فصل جدید زندگی فرزندان است، بیان کرد: خدمت‌ها و زحمت‌های معلمان و استادان با درس خواندن جبران می‌شود و دینی که بر گردن دانش‌آموزان است با علم‌آموزی ادا می‌شود.
رمضانی‌پور با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی تصریح کرد: چرا باید چنین مسئله‌ای در چند سال پیش اتفاق بیفتد و مسئولان سال 90 به آن پی ببرند.
وی از اختلاس بزرگ به عنوان بی‌آبرویی اقتصادی در کنار بی‌آبرویی سیاسی در فتنه 88 یاد کرد و اظهار داشت: ریشه این اختلاس‌ها باید سوزانده شود و جلوی ریختن آبروی جامعه اسلامی گرفته شود.
امام جمعه رفسنجان سخنرانی شجاعانه رئیس جمهور در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را بیداری اسلامی دیگری خواند و گفت: نگرش جهان نسبت به ایران عوض شده است و نباید اسلام را فدای نزاع‌های فردی و گروهی کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول