اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بعثه رهبری در منطقه قم:

ایران بهترین کشور در برنامه‌ریزی حج است

خبرگزاری فارس: نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم (منطقه دو) گفت: ایران تنها کشوری است که بهترین ساماندهی و برنامه‌ریزی را برای زائران در حج دارد.

ایران بهترین کشور در برنامه‌ریزی حج است
حجت‌الاسلام محمد نقدی در حاشیه تجمع زائران حج تمتع کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی و توجهی که اداره حج و زیارت ایران به حجاج دارد هیچ کدام یک از دیگر کشورهای شرکت‌کننده در حج ندارند.
وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی بعثه، ارائه خدمات مدیران و عوامل اجرایی کاروان‌ها، تهیه امکانات و ارائه خدمات پزشکی به زائران از جمله اقداماتی است که سازمان حج و زیارت ایران انجام می‌دهد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم با تأکید بر مطالعه و درک زائران از عظمت و ارزش والای این سفر روحانی افزود: مهم‌ترین برنامه شناخت دقیق و  واقعی از این سفر و مراتب بالای معنوی آن است. 
به گفته وی حاجیان با درک و فهم واقعی از اسرار بی‌نهایت و پربرکت این سفر باید مکارم اخلاقی و معنوی به دست آمده از آن را سرلوحه کارهای زندگی خود قرار دهند. 
نقدی عنوان کرد: حاجی خانه خدا باید پس از برگشت از این سفر معنوی و نورانی تغییر روش در زندگیش را اعمال کند و از خطاها و گناهانی که پیش از این سفر مرتکب می‌شده، فاصله بگیرد.
وی ترک اعمال نکوهیده و لغزش‌ها توسط حجاج بعد تشرف به سرزمین نور وحی را بهترین قدرشناسی از سفر حج دانست و افزود: حفظ و تداوم حالات معنوی سفر و اثربخشی آن بر اعمال و رفتار در زندگی بالاترین شکرانه حجاج بعد از  تشرف به خانه خدا، مرقد مطهر حضرت رسول و قبور مطهر حضرت فاطمه(س) و ائمه (ع) در بقیع است. 
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم، با تأکید بر پرهیز از اتلاف وقت و گذران ایام به خرید و کارهای بیهوده در سفر حج اضافه کرد: زائران لحظات ناب و طلایی عبادت در مسجدالحرام و حرم شریف نبوی و زیارت ائمه بقیع(ع) را با پرداختن به امور مادی دنیوی از دست ندهند.
به گفته وی در شرافت و عظمت سفر حج و استجابت دعا و ارزش عبادت در این مکان مقدس همین بس که 900 پیامبر خانه کعبه را طواف کرده و 300 پیامبر خدا در حجر اسماعیل دفن شده ‌است. 
‌منطقه قم (منطقه دو) شامل استان‌های کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم ، ایلام، کردستان و کاشان است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول