اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

زوار در انجام مناسک حج از مسائل تفرقه‌انگیز پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: زوار باید از مسائل تفرقه‌انگیز بپرهیزند و روحانیون باید زوار را به رعایت این اصول دعوت کنند زیرا در زمانی زندگی می‌کنیم که مسائل تفرقه‌انگیز آثار بسیار زیانباری دارد.

زوار در انجام مناسک حج از مسائل تفرقه‌انگیز پرهیز کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ‌امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مسائل مربوط به حج عمره نباید ارتباطی با روابط سیاسی ما و عربستان داشته باشد، حج عمره باید مسیر خود را طی کند و بدیهی است هرگونه حسن عمل از سوی وزارت حج و اوقاف عربستان می‌تواند اثر مثبتی در روابط داشته باشد.
وی افزود: از مسائلی که در حج رعایت آن ضروری است مسائل فرهنگی و مخصوصا مسئله حجاب خواهرانی است که به این زیارت پرفیض مشرف می‌شوند.
‌مکارم‌شیرازی تصریح کرد: ممکن است افرادی ناآگاهانه یا خدای نکرده عمدا موازین اخلاقی و فرهنگی و حجاب را رعایت نکنند و سرچشمه مشکلات فراوانی شوند.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: روحانیون کاروان‌ها، مداحان و مدیران کاروان باید به طور مرتب این‌گونه مسائل را به زوار یادآور شوند و اگر خدای نکرده کسانی تعمدی در عدم رعایت دارند و به تذکرات گوش نمی‌دهند سزاوار است به کشور بازگردانده شوند.
این مرجع تقلید گفت: زوار باید از مسائل تفرقه‌انگیز بپرهیزند و روحانیون باید زوار را به رعایت این اصول دعوت کنند زیرا در زمانی زندگی می‌کنیم که مسائل تفرقه‌انگیز آثار بسیار زیانباری دارد.
‌مکارم‌شیرازی عنوان کرد: زوار باید توجه داشته باشند که سفر حج در شرایط فعلی همیشه نصیب علاقه‌مندان نمی‌شود، افرادی که این توفیق را پیدا می‌کنند باید حداکثر استفاده از آن را داشته باشند و از گردش در بازارها برای خریدن انواع سوغات‌ها پرهیز کنند.
وی خاطرنشان کرد: بارها عرض کرده‌ام در آن سرزمین مقدس باید سراغ چیزی بود که در جای دیگر پیدا نمی‌شود و از رفتن به دنبال اشیایی که همه‌جا پیدا می‌شود پرهیز کرد و نباید وقت خود را در این راه تلف کرد.
استاد حوزه علمیه قم در توصیه به مسئولان حج و زیارت گفت: مسئولان توجه داشته باشند قبل از اقدام‌هایی که از نظر شرعی حساسیت دارد قبلا مشورت کرده تا مانند مسئله ثبت‌نام از طریق بانک‌ها با پرداختن سودهای ربوی مورد انتقاد مراجع محترم قرار نگیرند.
این مرجع تقلید در پایان دعا کرد که امسال سال بسیار خوب و پربرکت برای تمام زوار خانه خدا باشد و با حج مقبول سالمآ به اوطان خود بازگردند.
انتهای پیام/ج30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول