اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی:

کمبود عرضه تخم‌مرغ موجب گرانی آن شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی گفت: کمبود عرضه تخم‌مرغ یکی از دلایل گران شدن قیمت تخم‌مرغ در بازار است.

کمبود عرضه تخم‌مرغ موجب گرانی آن شده است
محمود نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ از قیمت فعلی بالاتر نخواهد رفت اظهار داشت: به دلیل ابتلا مرغ‌های تخم‌گذار به بیماری آنفولانزا در برخی از استان‌های کشور در ماه‌های گذشته میزان تولید تخم‌مرغ به دلیل معدوم‌‌سازی مرغ‌های تخم‌گذار کاهش یافته است که کمبود عرضه و افزایش تقاضا موجب بالا رفتن قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف شده است.
وی تصریح کرد: از آنجا که تبدیل جوجه به مرغ تخم‌گذار در مقایسه با تبدیل آن به مرغ گوشتی به زمان و سرمایه‌ بیشتری نیاز دارد افزایش تولید تخم‌مرغ در کوتاه ‌مدت میسر نخواهد بود و به زمان بیشتری نیاز دارد.
 مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به ظرفیت بالای تولید تخم‌مرغ در استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌های خودکفا در تولید تخم‌مرغ است که بخش اعظمی از تخم‌مرغ تولیدی استان را به سایر استان‌های کشور ارسال می‌کنند، اما از آنجا که در حال حاضر سه استان کشور با کمبود تخم‌مرغ مواجه هستند بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار بخشی از تخم‌مرغ تولیدی استان به خارج از استان صادر می‌شود تا مردم این استان‌ها نیز بتواند از این نعمت برخوردار شوند.
نعمتی با بیان اینکه این مسئله باعث گران شدن قیمت تخم‌مرغ در بازار شده است، ادامه داد: قیمت تخم‌مرغ به صورت ملی تعیین می‌شود اما تا بهبود شرایط تولید قیمت به همین گونه خواهد بود.
وی تصریح کرد: خنک‌شدن هوا نیز در تولید کم و افزایش قیمت  این محصول بی‌تاثیر نیست که باید به این مسائل نیز توجه کرد.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی تاکید کرد: بازرسان اصناف استان به صورت جدی بر قمیت عرضه تخم‌مرغ نظارت دارند و با خاطیان به شدت برخورد خواهند کرد.
گفتنی است در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ به ازای هر کیلو در بازار اراک بیش از 3 هزار و 600 تومان است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول