اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

توزیع 9 هزار جوجه مرغ بومی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از توزیع 9 هزار قطعه جوجه مرغ بومی در سطح استان طی سال جاری داد.

توزیع 9 هزار جوجه مرغ بومی در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، احمد داوطلب تعداد تقاضای ارسال شده به سازمان را حدود 20 هزار قطعه عنوان کرد که از این تعداد 9 هزار قطعه جوجه تاکنون توزیع شده و الباقی افراد منتظر دریافت جوجه هستند.
وی این اقدام را در جهت افزایش در آمد اقتصادی خانوارهای روستایی، حفظ جمعیت مرغ بومی در روستاها و افزایش تولید مواد پروتئینی و سالم در روستاها عنوان کرد.
داوطلب قیمت هر قطعه جوجه مرغ بومی در سال جاری، 4 هزار ریال بوده و متقاضیان برای دریافت جوجه به ایستگاه پرورش مرغ بومی خراسان رضوی معرفی می‌شوند.
وی همچنین از برداشت عسل بهاره از زنبورستان‌های خراسان شمالی خبر داد و گفت: میزان برداشت عسل بهاره از زنبورستان‌های استان 4 تا 6 کیلوگرم به ازای هر کندو بوده است.
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان برداشت کل عسل به ازای هر کندو تا آخر فصل برداشت را 6 تا 8 کیلو گرم پیش بینی کرد.
وی میزان برداشت عسل بهاره را 317 تن برآورد کرد و افزود با توجه به گرمی هوا و خشک شدن مراتع برداشت بهاره برای برخی زنبورداران برداشت سالیانه محسوب می‌شود.
داوطلب کاهش میزان بارندگی، افزایش دما، نوسانات شدید دما در برخی فصول و غلبه بیماری‌ها را از جمله عوامل تضعیف جمعیت کلنی‌ها در سال‌های اخیر دانست.
وی تصریح کرد: میانگین برداشت عسل به ازای هر کندو در استان خراسان شمالی در سال 88، دوازده و نیم کیلو گرم و سال 89 ، چهار کیلو گرم بوده است.
بر اساس آمار گیری سراسری زنبورستان‌های کشور در سال گذشته استان خراسان شمالی دارای 830 نفر زنبوردار و 63 هزار و 462 کلنی زنبور عسل بوده و 269 تن عسل از زنبورستان‌های استان برداشت شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول