اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد:

مشارکت 401 هزار نفر در مسابقات کتابخوانی آنلاین کشور

خبرگزاری فارس: معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: 401 هزار نفر در مسابقات کتابخوانی بصورت آنلاین در کل کشور شرکت کردند.

مشارکت 401 هزار نفر در مسابقات کتابخوانی آنلاین کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجدالدین معلمی ظهر امروز در گردهمایی مدیران‌کل و کارشناسان فرهنگی که در محل هتل گلستان برگزار شد، اظهار داشت: 401 هزار نفر در مسابقات کتابخوانی شرکت کردند که طی ماه گذشته 3 هزار و 722 نفر بصورت آنلاین شرکت کرده اند.
وی با بیان اینکه 5 هزار و 700 نفر به صورت روزانه در مسابقات بصورت آنلاین شرکت می‌کنند، بیان داشت: این رقم باید تا اواخر پاییز به 10 هزار نفر در روز برسد.
معاون توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امروز تلاش کرده‌ایم در بخش آنلاین کتاب‌های تکراری را حذف کنیم و از کتاب‌های برتر در موضوعات مختلف جایگزین کنیم.
معلمی با اشاره به قابلیت‌های فعلی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای بیان داشت: اطلاع از کتاب‌های برتر در موضوعات متنوع، آگاهی از کتاب‌هایی که دارای بیشترین امتیاز بوده و پر مخاطب هستند، کسب اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات و پیشنهاد کتاب به سایر اعضا بخشی از قابلیت‌های فعلی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای است.
وی آشنایی با منابع متنوع و فاخر و ارزشمند، آگاهی از میزان مطالعه کتاب‌ها و میزان مقبولیت آنها، اطلاع از نظرات اعضا و نقدی که بر کتاب‌ها گذاشته اند، جست‌وجوی در کتاب‌ها، جستجو در فهرست اعضا، بازدید کتاب‌های مورد علاقه را از دیگر قابلیت‌های فعلی شبکه کتابخوانی عنوان کرد.
معاوت توسعه کتابخانه‌های کشور افزود: همچنین گفت‌وگو با سایر اعضا در حوزه کتاب، افزودن بخش میراث معنوی، ایجاد فایل‌های دیجیتال، ایجاد سطوح دسترسی پیشرفت به گزارش مسابقات استانی، ارتقای سیستم گزارش گیری از قابلیت‌های دیگر شبکه کتابخوانی است.
معلمی همچنین به نقاط ضعف شبکه کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بخش گروه‌ها بسیار بی نظم و بی برنامه است و گروه‌های بی ربط مانند تراکتور‌سازی، پرسپولیس و استقلال یا گروه‌های عاشقانه و ... شکل گرفته اند که از ضعف‌های بزرگ شبکه هستند.
وی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که کاملاً بی ربط بوده اند حذف شدند که این رقم 500 گروه از 5 هزار گروه را شامل می‌شود.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی کشور تأکید کرد: برای ساماندهی بخش گروه‌ها باید فکر جدی کرد و گروه را به میزان عضو و کتاب انتخاب کرد تا گروه مفهوم پیدا کند.
معلمی قابلیت‌های آنی ارتقای شبکه کتابخوانی را برشمرد و عنوان کرد: برای اصلاح شبکه بخش کتابخانه دیجیتال راه اندازی می‌کنیم و مسابقات استانی برگزار می‌شود و اضافه کردن پرنقدترین و پرنظرترین کتاب‌ها، امکان آرشیو پیام، گذاردن لینک خبر برای اعضا فعال، افزودن لینک توضیح به لینک‌ها از قابلیت‌های ارتقای شبکه است.
وی گفت: پیام‌ها قبلا حذف و آرشیو نمی‌شد و قابلیت تفکیک پیام ارسالی و دریافتی نبود که تلاش شد این ضعف اصلاح شود و قابلیت اصلاحیه‌ها این است که شبکه را به سمتی ببریم که کتاب اصل قرار گیرد.
معلمی ارتقای گرافیک شبکه، پیشنهاد کتاب بر اساس تک ارزشی موضوع‌های مورد علاقه، تکمیل چت و گفت‌وگوی آنلاین شبکه، مشاوره آنلاین و پاسخگویی به سوالات را برای ارتقای شبکه مهم ارزیابی کرد.
معاون توسعه کتابخوانی کشور با اشاره به چشم‌انداز آتی شبکه کتابخوانی گفت: مشاوره آنلاین که قادر به پاسخگویی به سوالات، ارائه پیشنهاد و نقد بتشد، اتصال به فهرستگان مشترک کتابخانه‌های عمومی کشور، افزودن فایل کتاب گویا، افزایش بانک کتاب، تکمیل چکیده منابع و اسکن آنها از جمله چشم‌اندازهای اتی شبکه است.
وی تصریح کرد: برای ارتقای شاخص‌های مطالعه مفید باید مدیران با یکدیگر ارتباط داشته باشند و حضور دائمی و هدفمند در کتابخانه‌ها برای ارتقای اهداف و رفع ضعف فرهنگی لازم است.
معلمی اظهار داشت: با توجه به اینکه توان هر استان محدود است باید متناسب با فضای بومی آن فعالیت انجام شود و به مدیران اداره‌ها گزارشات ارائه و از کتابخانه‌ها ایجاد ذهنیت شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول