اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

ولایت‌مداری رزمندگان رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس رمز پیروزی آنان بود.

ولایت‌مداری رزمندگان رمز پیروزی در دفاع مقدس بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا محمدسلیمانی بعد از ظهر امروز در نخستین اجلاسیه سرداران، فرماندهان و 470 شهید شهرستان بروجن با بیان اینکه شهیدان به سرچشمه معراج حقیقی دست یافته‌اند، اظهار داشت: از شهید سخن گفتن و به یاد شهدا بودن انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.
به گفته وی ذکر شهید باید به گونه‌ای باشد که جوانان با شنیدن یاد و خاطره آن به دفاع از حق برخاسته و عامل به وصایا و ارزش‌های شهدا شوند.
محمدسلیمانی خاطرنشان کرد: به یاد شهید بودن باید به گونه‌ای باشد که انسان را متحول و به ادامه راه شهدا مصمم کند، در غیر این‌صورت شهید و شهادت را نشناخته‌ایم.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری واقعه عاشورا را فلسفه یادبودها و گرامیداشت شهدا عنوان کرد و افزود: این واقعه ترکیبی از ارج‌گذاری، عبرت‌آموزی و آموزش دیگران است.
محمدسلیمانی شهدا را اسوه امت اسلام برشمرد و افزود: همان‌گونه که خون سید‌الشهدا اسلام را بیمه کرد، خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس نیز انقلاب اسلامی ما را بیمه کرده است.
وی دنیا را مزرعه آخرت دانست و گفت: باید چگونه زیستن و چگونه به اوج رسیدن را از شهدا بیاموزیم.
محمدسلیمانی ادامه داد: شهادت یعنی پایان دادن به زندگی مادی و طبیعی و حرکت در مسیر اوج و رهایی از تن خاکی و به کمال مطلق رسیدن.
این فرمانده سپاه شهدا را شمع محفل و تربیت برشمرد و گفت: آن‌ها سوختند تا جوانان با روشنی مسیر راه را از بیراهه تشخیص داده و مسیر رشد و ترقی کشور را بیش از پیش هموار کنند.
وی ادامه داد: شهدای بزرگوار مانند شمعی راه را برای ما روشن کردند تا ما بتوانیم در پرتو آن ادامه دهنده راهشان باشیم.
محمدسلیمانی در ادامه با اشاره به جانفشانی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: جانفشانی و از خودگذشتگی پیر و جوان این ملت در این دوران پرافتخار همچون نگینی تا همیشه در تاریخ حماسه، ایثار و پایداری این ملت می‌درخشد.
وی بیان کرد: مردم چهارمحال و بختیاری با هوشیاری و پیروی از ولایت در دوران دفاع مقدس رشادت‌های کم‌نظیر را از خود به جای گذاشتند و امروز نیز با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده هر نوع جانفشانی هستند.
محمدسلیمانی با اشاره به نقش و جایگاه حساس کنونی انقلاب اسلامی در جهان، خاطرنشان کرد: تجربه و عملکرد در سال‌های گذشته به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخته است که بنا بر آیه شریفه قرآن کریم از آمادگی و توان قدرت نظامی بالایی برخوردار باشیم چراکه دشمن در هر فرصت که پیش آید، ممکن است قصد ضربه زدن به ایران اسلامی را داشته باشد.
نخستین اجلاسیه سرداران، فرماندهان و 470 شهید شهرستان بروجن امروز با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری، فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان شهرستانی در بروجن برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول