اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مازندران؛

ستاد تشکیل از استقبال دانشجویان جدیدالورود تشکیل شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه 400 دانشجویی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مازندران پذیرفته شدند، گفت: ستاد تشکیل از استقبال دانشجویان جدیدالورود تشکیل شد.

ستاد تشکیل از استقبال دانشجویان جدیدالورود تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهنگ بابامحمودی پیش از ظهر امروز به مناسبت نزدیکی به ایام شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال حاضر با هشت دانشگاه و یک مرکز بین‌المللی در رامسر مشغول فعالیت است.
وی تصریح کرد: دانشکده پرستاری آمل که زیر مجموعه دانشگاه بابل بود امسال با مرکزیت دانشگاه مازندران مشغول فعالیت می‌شود و یک دانشکده پیراپزشکی نیز به مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران اضافه می‌شود.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در مجموع 9 مرکز دانشگاهی زیر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول فعالیت می‌شوند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران 400 دانشجو جدیدالورود دارد.
این مسئول با بیان اینکه تامین نیاز رفاهی دانشجویان نخستین دغدغه خانواده‌ها است، اعلام کرد: در مجموع 9 خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ظرفیت حدود یک هزار و 250 نفری وجود دارد که با اضافه شدن دانشگاه پرستاری آمل و تامین خوابگاه برای این دانشجویان در ترم اول میزان دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به هزار و 310 نفر می‌‌رسد.
بابامحمودی با اعلام اینکه شش خوابگاه دانشجویی در مازندران ملکی و سه خوابگاه دانشجویی نیز استیجاری است، خاطرنشان کرد: برای پذیرش دانشجویی پسر در خوابگاه‌ها محدودیتی نداریم و همچنین ساخت یک خوابگاه از مصوبات سفر سوم نیز در دستور کار است.
وی یادآور شد: میزان اعتبار ساخت خوابگاه دانشجویی در شهرستان آمل در سال 91 تامین می‌شود که در حال رایزنی برای مشخص شدن زمین برای احداث خوابگاه هستیم.
معاون فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی مازندران در مورد خصوصی‌سازی خوابگاهی و مصوبات وزارت بهداشت ابراز داشت: بر اساس مصوبه وزرات علوم باید هر سال 20 درصد خوابگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، ولی تاکنون مصوبه‌ای بابت خصوصی‌سازی خوابگاهی از وزارت بهداشت به دست ما نرسید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مورد خدمات‌دهی سلف سرویس‌های دانشجویی گفت: قبل از شروع هدفمند کردن یارانه‌ها سه قلم کالا از قبیل روغن، برنج و گوشت توسط مسئولان در اختیار دانشگاه قرار می‌گرفت که پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت نقدی و اعتباری پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: با پیمانکار بخش خصوصی  قرارداد طبخ غذا منعقد شد و به ازای هر وعده غذایی ناهار مبلغ 175 تومان، شام 175 و صبحانه 100 تومان از دانشجو دریافت می‌شود.
وی میزان هزینه هر پرس غذا برای دانشگاه در وعده نهار را 2 هزار و 800، شام هزار و 950 و صبحانه 500 تومان عنوان کرد.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد سرویس ایاب و ذهاب دانشجویی ادامه داد: در حال حاضر قراردادی با یکی از شرکت‌های ترابری در استان منعقد کردیم که با شروع هدفمند کردن یارانه‌ها در حال رایزنی برای انعقاد قرار داد جدید هستیم.
بابامحمودی درباره اقدامات فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی متذکر شد: براساس روال سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی برای ایجاد نشاط در خوابگاه‌ها در دستور کار است.
وی ادامه داد: استفاده از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی نیز در دستور کار دانشگاه قرار دارد و همین ‌طور نشست‌های فوق‌العاده شبانه نیز در خوابگاه‌های دانشجویی در دستور کاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
این مسئول با اشاره به تعداد نشریات داخلی دانشگاه بیان داشت: با اقدامات به موقع فرهنگی شش نشریه داخلی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه، تولید و توزیع می‌شود که نشریه بصیرت سال گذشته در سومین المپیاد فرهنگی دانشجویی در استان گلستان مقام چهارم را بدست آورد.
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مصوبه جدید وزارت علوم برای ارتقای درجه علمی اساتید دانشگاه گفت: در قانون جدید برای ارتقای درجه اساتید دانشگاه پنج امتیاز فرهنگی الزامی شد که این پنج امتیاز به اساتیدی تعلق می‌گیرد که اخلاق حرفه‌ای پزشکی و اسلامی را رعایت می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد رعایت مسائل اخلاقی در خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز داشت: دانشجویان برای استفاده از خوابگاه و امکانات آن ملزم به رعایت قوانین هستند که جزو آئین انضباطی خوابگاه‌ها محسوب می‌شود.
وی درباره میزان تخلفات دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: 16 مورد تخلف سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد رسیدگی قرار گرفت که عمده‌ترین آن تقلب در امتحان بود.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای دانشجویان جدیدالورود اضافه کرد: ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشکیل شد.
بابامحمودی خاطرنشان کرد: جشن آغاز به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 12 مهر ماه سال جاری با حضور 400 دانشجو جدیدالورود برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه 60 درصد از پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: از طرف وزرات بهداشت و درمان برای دانشجویان جدیدالورود سوگندنامه‌ای تهیه شد که در روز آغاز جشن دانشجویی قرائت می‌شود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول