اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد:

ایجاد قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از ایجاد قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس به‌زودی در این استان خبر داد.

ایجاد قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در نشست دست‌اندرکاران درس دفاع مقدس و روسا، معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تمام خیرات در دفاع مقدس نهفته است.
وی تربیت انسان را در اولویت امور خواند و افزود: اصل و پایه نظام اسلامی بر انسان‌سازی است.
سعادتی فلسفه اصلی وقوع انقلاب اسلامی را در فکر، عقیده و باورهای دینی دانست و تصریح کرد: نقطه اوج این باورها در دفاع مقدس معنا پیدا کرده است و رزمندگان به آن عمل کردند.
استاندار گیلان بر گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید در تمام سطوح جامعه گسترش یابد.
این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس نظام را حفظ کرد، بیان داشت: امام (ره) در دفاع مقدس مدیریت عمل کننده داشتند.
سعادتی جامعه را نیازمند فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و ابراز داشت: درس دفاع مقدس یک تکلیف الهی و دینی است.
استاندار گیلان غفلت در دفاع مقدس را نابخشودنی خواند و اضافه کرد: فرماندهان دفاع مقدس خود را بزرگ‌تر از بسیجیان نمی‌دانستند.
وی اساتید درس دفاع مقدس را شهدای زنده نامید و ادامه داد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس وظیفه همه است و در تاریکی‌ها باید بصیرت داشته باشیم.
سعادتی با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند نسل جوان را به فلاح و رستگاری برساند، یادآور شد: فرهنگ دفاع مقدس بسیار وسیع است.
استاندار گیلان از ایجاد قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس به‌زودی در شهر رشت خبر داد و تاکید کرد: نسبت به سرنوشت نسل حاضر مسئولیم و شهدا به ما یاد دادند که در دوری جامعه از گناه و انحراف تکلیف داریم.
وی با تاکید براینکه فرهنگ جهادی دفاع مقدس باید به میدان بیاید، اظهار داشت: فرهنگ دینی و تعصب شهدا باید در این زمینه به‌کار گرفته شود.
سعادتی خواستار گسترش و نهادینه شدن تفکر و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه شد و تصریح کرد: گیلان دارای 390 هزار دانش‌آموز و 124 هزار دانشجو است و باید در عرصه جنگ عظیم نرم میدان‌داری کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه خداوند ملت ایران را به‌طور ویژه دوست دارد، متذکر شد: مقام معظم رهبری هدیه الهی است، زیرا ولایت عامل فلاح، موفقیت و رستگاری جامعه محسوب می‌شود و دشمن می‌خواهد این حب و اخلاص را از دانشگاه‌ها بگیرد.
وی تقوا، تعهد و تخصص را معیار جهاد عنوان کرد و متذکر شد: روسای دانشگاه‌ها در این مسیر حرکت کنند.
سعادتی بر تلاش مضاعف مدیران تاکید کرد و اذعان داشت: روحیه جهادی در پیشبرد امور موثر است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود فرهنگی انقلاب بوده و بانی درس دفاع مقدس است.
حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی درس آشنایی با دفاع مقدس برای دانشجویان را مفید ارزیابی کرد و افزود: متولیان امر باید پیگیر آشنایی همه‌جانبه نسل جوان با دفاع مقدس باشند.
وی با بیان اینکه درس دفاع مقدس باید به تغییر رفتار دانشجویان منتهی شود، اضافه کرد: رفتار رزمندگان دفاع مقدس هنوز در جامعه دانشگاهی به فرهنگ تبدیل نشده است.
میرابراهیمی ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را از سال تحصیلی 88 - 89 عنوان کرد و یادآور شد: هفت ترم درس دفاع مقدس تاکنون توسط اساتیدی که در دفاع مقدس حضور داشتند در این دانشگاه تدریس شده است ضمن اینکه تعداد یک‌هزار و 506 نفر دانشجو درس دفاع مقدس را انتخاب واحد کردند.
وی به تشکیل 62 کلاس درس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و اذعان داشت: هشت استاد درس دفاع مقدس را در این دانشگاه تدریس می‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز با بیان اینکه این واحد برای نخستین بار درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌های گیلان تدریس کرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان 10 کلاس درس دفاع مقدس را با دو استاد از سال تحصیلی 87-88 آغاز کرده است.
بهروز دانشیان به برگزاری حدود 43 کلاس درس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اشاره کرد و اذعان داشت: تعداد یک‌هزار دانشجو تاکنون در این زمینه تربیت شدند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول