اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

امام خمینی(ره) نقاب از چهره استکبار کنار زد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: امام خمینی(ره) نقاب از چهره استکبار کنار زد و سبب شد چهره آنها را بشناسیم.

امام خمینی(ره) نقاب از چهره استکبار کنار زد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار کارکنان پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، گروه عقیدتی سیاسی آمادگاه منظریه و کارکنان وزرات دفاع اظهار کرد: جامعه اسلام و مسلمانان در هر عرصه‌ای مقتدرانه به حماسه‌آفرینی پرداختند.
وی با بیان اینکه سه مسئولیت در اسلام برای هر فرد درنظر گرفته شده است، گفت: مسئولیت‌های فردی، اجتماعی و شغلی برای هر فرد در اسلام درنظر گرفته شده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هر فردی موظف است با یک اصول و برنامه‌‌ای ویژه در مسیر خودسازی گام بردارد و تا انسان خود را نسازد نمی‌تواند در ساخت جامعه گام بردارد.
وی با اشاره به اهمیت علم‌آموزی بیان کرد: هر انسانی باید سعی کند بصیر، آگاه و با معرفت باشد و خداوند با توجه به اهمیت علم در 80 آیه قرآن از علم، تعلیم و تعلم تمجید و تکریم به عمل آورده است.
نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: ایمان در زندگی افراد دارای نقش فراوان است و ارتش و نیروی انتظامی در دنیا فراوان است ولی آنچه به شما توان ایستادگی داده ایمان و اعتقاد است.
وی ادامه داد: در قرآن 850 آیه مربوط به شناخت خداوند است که نشان‌دهنده اهمیت شناخت و معرفت نسبت به خداوند است.
این مرجع تقلید عنوان کرد: خداوند هیچگاه ایمان را به مردم تحمیل نمی‌کند بلکه از آنها خواسته با دلیل و استدلال و مشاهده آسمان‌ها و زمین به وجود پروردگار پی ببرند.
وی خاطرنشان کرد: میلیاردها ستاره در آسمان وجود دارد ولی حرکت آنها بر اساس حساب و قوانین معین است و با وجود حرکت هزاران ساله اصطکاکی در آنها مشاهده نمی‌شود.
نوری‌همدانی بیان کرد: مشاهده صحنه آسمان و زمین سبب پی بردن به وجود پروردگار می‌شود و قرآن می‌خواهد درس توحید را با نگرش و مطالعه در موجودات این عالم بخوانیم.
وی با اشاره به اهمیت کسب تقوا بیان کرد: لازم است در همه شرایط خود را در پیشگاه خداوند بدانیم و با احتیاط گام برداریم و در رفتار و گفتار بر خلاف خواسته خداوند رفتار نکنیم.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر شناخت مسلمان از سوی یکدیگر خاطرنشان کرد: مسلمانان باید به فکر یکدیگر باشند و نباید نسبت به مردم تونس، مصر، یمن، اردن، عربستان و بحرین بی‌تفاوت باشیم.
وی تاکید کرد: باید مسلمانان را بشناسیم تا در مواقع ضروری به کمک و استعانت آنها در راه خیر و نیکی بشتابیم و چه کار خیری از نابودی استبداد و استکبار بالاتر است.
نوری‌همدانی با بیان اینکه مردم این کشورها خود را چنگال استبداد و دیکتارتورها نجات دادند، بیان کرد: پس از جنگ جهانی اول که اروپا آن را به وجود آورد و دولت عثمانی را متلاشی کردند و آل صباح، آل خلیفه، آل سعود و آل‌ها را ساختند و لقمه لقمه کردند تا بلعیدن آنها آسان‌تر باشد.
وی ادامه داد: این دیکتاتورها همه زیر سیطره آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و تکیه‌گاه آنها هستند و مردم با نظر خوبی به آنها می‌نگریستند و خودباختگی در برابر غربی‌ها داشتند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه امام خمینی(ره) نقاب از چهره استکبار کنار زد، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب شد ما آنها را بشناسیم.
وی خاطرنشان کرد: کسانی‌ که در مسیر از بین بردن استکبار گام برمی‌دارند و مبارزه با استعمار دارند باید به کمک فکری و پشتیبانی آنها بپردازیم و اگر آنها بدانند که ما پشتیبان آنها هستیم در فعالیت آنها اثرگذار است.
نوری‌همدانی با اشاره به مسئولیت شغلی هر فرد اظهار کرد: هر فردی دارای شغلی است و شغل جهاد عالی‌ترین شغل است و امیرمومنان(ع) فرمود «جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را به روی اولیای مخصوص گشوده است».
وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در جرگه مجاهدان توفیق بزرگی است و بزرگ‌ترین عبادت محسوب می‌شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: ما از اعمال شما خوشحال می‌شویم که سبب اقتدار کشور شده و اگر این اقتدار و قدرت وجود نداشت آمریکا پیش از افغانستان به ایران حمله می‌کرد و آرمان جهاد، شهادت و فرهنگ بالای ماست که اجازه جنگ کشور را به دشمنان نمی‌دهد.
وی با اشاره به ایام دفاع مقدس بیان کرد: در این این ایام خطوط جبهه و جنگ مانند آهن پولادین و سخت بنیان بود و همه قوا مسلح بودند.
نوری‌همدانی تاکید کرد: در دین اسلام باید جهاد زیر نظر پیامبر اکرم(ص) امام معصوم یا نماینده و قائم مقام امام معصوم باشد و امروز نیز زیر نظر آیت‌الله خامنه‌ای این امر صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در برابر دشمن جز جهاد هیچ چیز کارساز نیست، گفت: امیر مومنان(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر فرمود پاک‌ترین افراد خود را برای جهاد در صف نخست انتخاب کن و افراد آگاه به فقاهت و احکام را در صف دوم و شجاعان را در صف چهارم قرار ده.
این مرجع تقلید در پایان حاضران در جلسه را به مطالعه وصیت‌نامه و دفتر تبیان امام خمینی(ره) دعوت کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول