اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز میلاد امام رضا(ع) صورت میگیرد؛

پخت بزرگ‌ترین کیک مذهبی جهان در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار بزرگ‌ترین کیک مذهبی جهان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در مشهد رونمایی و بین مردم توزیع می‌شود.

پخت بزرگ‌ترین کیک مذهبی جهان در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد جعفری ظهر امروز در نشست خبری ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری جشن‌های خجسته دهه کرامت در مشهد اظهار داشت: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید در این دهه عظیم فعالیت همه جانبه خود را با پشتکار انجام دهند چرا که خبرنگاران هم جزوی از این دستگاه هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: با توجه با نزدیک شدن میلاد امام رضا و دهه کرامت رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما در این قضیه همکاری جدی و پیش از پیش انجام دهند چرا که مردم ایران همه ساله مشتاق رسیدن روز میلاد امام رضا (ع) هستند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت در دو بخش اجرا می‌شود، گفت: این ویژه برنامه در دو بخش که شامل اقدامات سطح استان به عنوان یک سخنگویی که شامل نهادها می‌شود و دیگری برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت جشن‌های دهه اعیاد رضوی که در فاصله اول ذی‌القعده تا 11 ذی‌القعده به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تشکیل شد، در آن ستاد بنا شد که فضای شهر با فضای دهه کرامت یکسان شود همچنین یکی از برنامه‌هایی که در این ستاد تصویب شد ایجاد ستاد بزرگداشت جشن‌های دهه کرامت در تمام شهرهای استان است.
جعفری بیان داشت: طی این اقدام 10 ستاد ویژه در استان شکل گرفت که مربوط به شهرداری‌ها، اصناق، و نهاد‌ها است که وظیفه آن این است که اقداماتی که در دهه کرامت قرار است به مرحله ظهور برسد با همکاری این ستاد‌ها محیا شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی این برنامه‌ها ستاد بسیج استان‌، ستاد ویژه دانش آموزان، ستاد حوزه علمیه، ستاد ویژه تربیت بدنی که از اقدامات پرشکوه قبلی این نهاد برگزاری مسابقات جام رضوی بود همچنین تشکیل ستاد ویژه روستای برای نخستین بار در اولویت قرار گرفت به دلیل اینکه شدت مسافت و دوری این روستاها تا مرکز استان زیاد است بتوان جشن‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در آن مکان‌ها برگزار کرد.
وی تاکید کرد: چنانچه رسانه‌ها به هر موضوعی ورود پیدا کنند تاثیرگذار خواهد بنابراین در شناساندن این رویداد عظیم فرهنگی دریغ نکنند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با شهرداری مشهد انجام شد بنا شد تا فضای داخل شهر متنوع تر از سالهای گذشته باشد و با نصب المان‌های گوناگون و تزئینات معابر یک فضای معنوی خوبی را به مردم القا کنیم.

* پخت بزرگ‌ترین کیک مذهبی جهان در روز میلاد امام رضا(ع)
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا بیان داشت: برای نخستین بار با حضور مسئولان و هماهنگی‌هایی که بین فرمانداری استان صورت گرفته در میدان بیت‌المقدس (آب) بزرگ‌ترین کیک مذهبی جهان رونمایی و در محل مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا در بین مردم توزیع می‌شود.
وی خطاب به واحدهای صنفی گفت: کسبه باید در این دهه مقدس در حد توانشان تا جایی که می‌توانند اجناس را بدون سود به مردم ارائه بدهند همچنین 120 هزار واحد صنفی برنامه‌ریزی شده‌اند که با پرچم‌های یا علی‌بن موسی الرضا تزئین شوند.
جعفری ادامه داد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته برگزاری مسابقات کاراته اسلامی در دستور کار است که از 10 کشور اسلامی جهان در این مسابقات حضور دارند.

* برای نخستین بار جشنواره فیلم رفعت برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: چند فعالیت جدید در حوزه فیلم در این ایام پیش‌بینی شده است که در همه شهرهای استان به صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شود و با عنوان جشنواره فیلم رفعت است که در آن مناسبات فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمشن، نماهنگ و... به نمایش در می‌آید.
وی افزود: در حوزه نمایش و تئاتر یک مجموعه تدارک دیده شده است که با همکاری شهرداری با موضوع رضوی در مشهد اجرا می‌شود.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بیان داشت: در حوزه هنرهای تجسمی اقداماتی خوب و همکاری‌های ارزشمندی صورت گرفته است که طی آن در تمام نگارخانه‌های مشهد آثار تصویری از جمله معرق‌کاری، خطاطی و... به نمایش در می‌آید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول